تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 20:53
کد خبر : 131529

سقوط ۱۸ هزار پله‌ای شاخص بورس

سقوط ۱۸ هزار پله‌ای شاخص بورس

امروز برای دومین روز متوالی شاخص سقوط کرد و بیش از ۱۸ هزار واحد پایین آمد. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۸ هزار و ۷۷۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۶۱ واحد پایین آمد. شاخص کل هم

امروز برای دومین روز متوالی شاخص سقوط کرد و بیش از ۱۸ هزار واحد پایین آمد.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۸ هزار و ۷۷۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۳۶۱ واحد پایین آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش ۶ هزار و ۶۳۷ واحدی در رقم ۷۷۰ هزار و ۸۲۴ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با ریزش ۲۰۰ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۲۹۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۲۹۱ واحد به سطح ۱۴۲ هزار و ۶۴۷ واحد رسید

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای فارس، کگل، وغدیر و تاپیکو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل فخوز، کاوه و پارس نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و صبا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، ارفع و کگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، عالیس و زفجر بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات خرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۱ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۶۶ میلیارد تومان بود که ۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات یکشنبه، ۹۱ نماد صف خرید داشتند و ۶۳ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۷۹۵ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۰۹ درصدی به ۳۶۸ میلیارد تومان رسید.

سقوط 18 هزار پله‌ای شاخص بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....