تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آذر 1401 - 21:53
کد خبر : 110019

سبزترین روز سال برای بورسی‌ها

سبزترین روز سال برای بورسی‌ها

امروز شاخص کل بورس تهران بیشترین رشد در سال ۱۴۰۱ را ثبت کرد و توانست در جهشی چشمگیر تا نیمه کانال ۱٫۴ میلیونی بالا بیاید. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه بیست و دوم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۵ هزار و ۱۳۳ واحد رشد کرد و به رقم یک

امروز شاخص کل بورس تهران بیشترین رشد در سال ۱۴۰۱ را ثبت کرد و توانست در جهشی چشمگیر تا نیمه کانال ۱٫۴ میلیونی بالا بیاید.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه بیست و دوم آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۴۵ هزار و ۱۳۳ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۴۸۷ واحد رسید.

بدین ترتیب شاخص بیشترین رشد در سال ۱۴۰۱ را ثبت کرد و توانست در جهشی چشمگیر تا نیمه کانال ۱٫۴ میلیونی بالا بیاید.

شاخص هم وزن بورس نیز با افزایش ۹ هزار و ۷۴۱ واحدی در سطح ۴۳۰ هزار و ۱۲۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۱۸ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۸۲۰ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها 

امروز نماد «فارس» بیشترین اثر فزاینده را بر شاخص داشت و پس از آن، نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «میدکو»، «پاکشو» و «خمحور» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «صبا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «مارون» و «غصینو» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۹۱۵ میلیارد تومان بود که ۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۳۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۵ هفته اخیر است.

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه ۱۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۱۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۶۸ درصدی به ۵۰۵ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۶۶ درصد افزایش یافت و ۱۲۵ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۳۵۵ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) با صف‌ خرید ۵۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فارس، نمادهای کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) و فولاد (شرکت فولاد مبارکه) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات تنها یک نماد صف فروش داشت. بپاس با صف فروش ۲ میلیارد تومانی مواجه بود.

 سبزترین روز سال برای بورسی‌ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....