تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 19:43
کد خبر : 70258

زینب‌(س)الگوی پرستاری مبارزه و انسانیت

زینب‌(س)الگوی پرستاری مبارزه و انسانیت

پنجم جمادی الاولی دختری بدنیا آمد از تبار رسول خاتم که تاریخ را دگرگون نمود . وی پدیده ای ملکوتی اما الگویی برای زندگی دنیوی است . حضرت زینب (س) از شخصیتی قوی ، محکم ، صبور و با درایت برخوردار بوده و آموزگار مدیریت بحران است . اقتصاددان: زینب (س) نایبه حضرت زهرا (س)

پنجم جمادی الاولی دختری بدنیا آمد از تبار رسول خاتم که تاریخ را دگرگون نمود . وی پدیده ای ملکوتی اما الگویی برای زندگی دنیوی است .
حضرت زینب (س) از شخصیتی قوی ، محکم ، صبور و با درایت برخوردار بوده و آموزگار مدیریت بحران است .

اقتصاددان: زینب (س) نایبه حضرت زهرا (س) ، امینه خدا ، قهرمان کربلا ، پیام آور و سفیر واقعه عاشورا بوده و در فصاحت ، شجاعت ، بلاغت ، فضیلت ، زهد ، سخاوت و تقوا شبیه ترین فرد به پدر بزرگوارش (امام علی ع) و مادر آزاده اش (حضرت زهرا س) است .

حضرت زینب (س) الگوی پرستاری شناخته شده . پرستاری ترکیبی از مجموعه ارزش های اخلاقی و فضائل انسانی است . از شفقت و دلسوزی تا مسئولیت پذیری و صبر و بردباری در برابر بی تابی ها و کج خلقی ها ، که همه اینها از فضایل و ارزش های اخلاقی یک پرستار است .

جامعه زینب (س) که مزین بنام این بزرگ بانوی تاریخ بشریت است میلاد با سعادت زینب کبری س را به زینبیان زمان و همچنین روز پرستار را به فرشتگان زمینی تبریک و تهنیت گفته و وظیفه خود و متولیان فرهنگی اعم از دستگاههای دولتی ، احزاب ، سازمان های تبلیغاتی ، رسانه ها ، مربیان و فعالان سیاسی میدانیم که فرهنگ شفقت ، همدلی ، مسئولیت پذیری و مسئولیت شناسی ، بردباری و صبر در تلخی ها را در جامعه گسترش داده و همانگونه که بیماران خود را به پرستاران می سپاریم ، لازم است از پرستاران عزیز مراقبت روحی و جسمی داشته باشیم . و از دولتمردان میخواهیم برای معیشت این قشر زحمتکش برنامه ای داشته باشند تا دیگر شاهد مشکلات این عزیزان نباشیم .

به بهانه میلاد زینب کبری (س) و به مناسبت روز پرستار ضمن آرزوی سلامتی و توفیق دولت مردمی ، قوی و انقلابی مطالبه جدی داریم که حق پرستاری همسران جانبازان که به همت و تلاش بانوی دیانت ، سیاست و اخلاق مرحومه مریم‌ بهروزی به تصویب مجلس رسید ، به حساب همسران جانبازان واریز شده و حق این عزیزان استیفا گردد .

لازم به ذکر است که در تمام این سالهای پس از تصویب لایحه در مجلس ، مبالغ تعیین شده حق پرستاری به حساب شوهران واریز میگردد و حق همسران جانبازان تضییع میشود .

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی
واجعل عواقب آمورنا خیرا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....