تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 12:50
کد خبر : 58797

ریسک فروش سهام عدالت برای بورس حذف شد؟

ریسک فروش سهام عدالت برای بورس حذف شد؟

در جلسه معاملاتی قبلی بورس تهران شاخص کل با رشد ۲۷۵۰۰ واحدی (معادل ۱.۸ درصد) به کانال ۱.۵۵۰ میلیونی رسید. شاخص هم‌وزن هم صعود ۲.۵ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات خرد به ۱۰۴۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع شیمیایی‌ها، بانک‌ها و فلزات و در بین نمادها هم پالایش، دارا یکم و وبملت بیشترین

در جلسه معاملاتی قبلی بورس تهران شاخص کل با رشد ۲۷۵۰۰ واحدی (معادل ۱.۸ درصد) به کانال ۱.۵۵۰ میلیونی رسید. شاخص هم‌وزن هم صعود ۲.۵ درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد به ۱۰۴۰۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع شیمیایی‌ها، بانک‌ها و فلزات و در بین نمادها هم پالایش، دارا یکم و وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها بالاخره در سمت خرید فعال شدند و ورود پول ۲۷۰ میلیارد تومانی را ثبت کردند. بیشترین ورود پول حقیقی به صنایع شیمیایی و قند و شکر و نمادهای پارسان و قثابت بود. بیشترین خالص خرید حقوقی هم در صنایع پالایشی و بانک‌ها و نمادهای وبملت و برکت بود.

وزیر صمت در نخستین روز حضور خود در این وزارتخانه با تاکید بر نقش بخش خصوصی در تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری ، توجه به تنظیم بازار، صادرات و رفع موانع تولید را جزء برنامه‌های کوتاه‌مدت و اولویت‌های اصلی وزارت صمت اعلام کرد.

بانک مرکزی از ابتدای سال جاری نسبت به تامین بیش از ۷.۲ میلیارد دلار ارز به نرخ ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و دارو اقدام کرده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۲ برابر رسیده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  بورسان  ،  فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری به ۵۳۰ همت رسیده است، گفت: از این میزان، ۳۷۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های با درآمد ثابت تعلق دارد. صندوق‌های سهامی نیز ۶۲ هزار میلیارد تومان از این حجم را به خود اختصاص داده اند.

امروز و فردا ۱.۳ میلیون تن سیمان در بورس کالا عرضه خواهد شد.

قطعی برق منجر شده تا فولادسازانی مانند فولاد مبارکه و هرمز در گزارش‌های ماهانه مرداد ماه وضعیت تولید مناسبی نداشته باشند.

فروش سهام عدالت به صورت عمده و بلوکی خواهد بود.

در آخرین روز کاری هفته میلادی کامودیتی‌ها در بازار جهانی به مسیر صعودی خود ادامه دادند. به طوری که نفت برنت به بیش از ۷۱.۶ دلار، مس به ۹۴۲۰ دلار، روی به ۲۹۹۰ دلار و آلومینیوم به ۲۶۵۰ دلار رسید.

پاول ریاست فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول تاکید کرد که سیاست Tapering (کاهش خرید دارایی‌ها توسط فد) در سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. با این حال لحن ملایم وی نشان داد که عجله‌ای برای سیاست‌های انقباضی بیشتر در کار نیست.

قیمت دلار که چهارشنبه وارد محدوده ۲۸ هزار تومان شده بود اما در اواخر این روز به کانال ۲۷ برگشته بود، در معاملات پشت‌خطی آخر هفته به رشد ادامه داد و تا ۲۸۲۶۰ تومان صعود کرد.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: مذاکره‌ای که نتایج ملموس داشته باشد مقبول است.

بورل اعلام تاریخ مورد نظر تهران برای نشست بعدی وین را مورد تاکید قرار داد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور به امیرعبداللهیان گفته‌ است مذاکرات وین باید هر چه زودتر از سر گرفته شود. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرف ایرانی این پیام را با جدیت دریافت کرد.

امیر عبداللهیان برای شرکت در نشست حمایت از عراق راهی بغداد خواهد شد.

بایدن رئیس جمهوری آمریکا جمعه با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید دیدار و گفتگو کرد.

بایدن: اولویت ما دیپلماسی است، اگر دیپلماسی درباره ایران موفقیت آمیز نباشد ما باید اقدامات دیگری را در پیش بگیریم.

سخنگوی کاخ سفید: رئیس‌جمهور گزینه‌های زیادی برای برخورد با ایران دارد، اما ما ترجیح می‌دهیم روی مسیر دیپلماتیک تمرکز کنیم.

مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا مهلت قانونی برای بررسی دو لایحه FATF در مجمع به پایان رسیده است گفت «از نظر قانونی از زمان صدور دستور رهبری به مدت یک سال زمان بررسی وجود دارد». آذر سال گذشته معاون حقوقی رئیس جمهور از موافقت رهبری با بررسی مجدد لوایح مذکور خبر داده بود.

اکونومیست پیش‌بینی کرد ایران تا اواخر سال ۲۰۲۲ (حدود ۱۵ ماه دیگر) واکسیناسیون عمومی خود را به پایان می‌رساند. در همین حال وزیر بهداشت جدید اعلام کرد چنانچه واکسیناسیون را تا دهه فجر تکمیل کنیم، می‌توانیم بر بیماری قائق آییم.

حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت: اخیرا به پیام افغانستان برای آغاز صادرات فراورده‌های نفتی پاسخ مثبت دادیم. به نظر می‌رسد که از این طریق ایران می‌تواند تجارت با افغانستان را دو برابر کند و این در شرایطی است که دولت اشرف غنی به دلیل تحریم‌های آمریکا به دنبال کاهش همکاری با ایران بود.

حملات پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت حداقل ۱۷۰ قربانی و بیش از ۲۰۰ زخمی به جا گذاشت.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....