تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 17:36
کد خبر : 158724

رونق معاملات اوراق در بورس+ اینفوگرافیک

رونق معاملات اوراق در بورس+ اینفوگرافیک

امروز ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۲ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان بود که ۸۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه پنجم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۴ هزار و ۸۴۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و

امروز ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۲ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان بود که ۸۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه پنجم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۴ هزار و ۸۴۷ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۶۵ هزار و ۹۷۱ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۳ هزار و ۷۸۶ واحدی در رقم ۷۲۳ هزار و ۱۵۴ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۱۴۵ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۶۳۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش هزار و ۲۸۱ واحد به سطح ۱۳۴ هزار و ۳۵۴ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز خودرو، شستا و اخابر نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای ذوب، سدشت و وبصادر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای مادیرا، تماوند و ودی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خزامیا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز آردینه، فنر و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۹ هزار و ۲۶۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۲ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان بود که ۸۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات شنبه، ۴۴ نماد صف خرید داشتند و ۶۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۷ درصدی به ۲۵۷ میلیارد تومان رسید.

رونق معاملات اوراق در بورس+ اینفوگرافیک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....