تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1403 - 20:35
کد خبر : 162315

رمز ایستادگی مقابل دشمنان توجه به قرآن است

رمز ایستادگی مقابل دشمنان توجه به قرآن است

اقتصاددان : رئیسی گفت:‌ رمز وحدت در جامعه مسلمین توجه به آیات قرآن است. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در آیین تکریم از خادمان قرآن کریم اظهار کرد: باید از تمامی خادمان قرآنی تکریم کرد. جمهوری اسلامی به برکت رهبری های امام و حضور مردم تشکیل شد. جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی کشور

اقتصاددان : رئیسی گفت:‌ رمز وحدت در جامعه مسلمین توجه به آیات قرآن است. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در آیین تکریم از خادمان قرآن کریم اظهار کرد: باید از تمامی خادمان قرآنی تکریم کرد. جمهوری اسلامی به برکت رهبری های امام و حضور مردم تشکیل شد. جمهوریت و اسلامیت دو رکن اساسی کشور ما است و مردم خواستند که قرآن در متن زندکی آن ها باشند و حکومتی بر اساس قرآن و آموزه های قرآن تاسیس شود.

وی ادامه داد: ما سعادت بشر را در پرتوی عمل به آیات قرآن می‌دانیم و معتقدیم قرآن می‌تواند پناه مردم باشد و آن چه که سعادت بشریت را در این عالم و آن عالم تضمین می کند توجه به قرآن کریم است.

وی افزود: آن چه که می‌تواند مدار در زندگی یک انسان باشد کتاب کامل و انسان کامل است و این دو یک حقیقت را در خود دارد و آن چه جامع بین این ۲ است هدایت انسان است.

رئیسی تاکید کرد: همه چیز می‌تواند در پرتوی قرآن شکل گیرد و قرآن کریم برای همه سوالات در زندکی انسان پاسخ به موقع دارد و باید با حرکت اجتهادی و تمدن ساز در پرتوی آیات قرآنی پاسخ همه سوالات امروزه بشر را بیابیم در این رابطه کار بسیار شده و باید بیشتر هم کار شود.

وی اظهار کرد: بزرگان ما عنوان کرده اند که کاش نسبت به آیات قرآن هم تلاش بیشتری داشته باشیم. رهبر انقلاب نیز همواره به قران و حفظ و فهم قرآن همواره تاکید کردند و نتیجه آن شده که بسیاری از کودکان و نوجوانانی داریم که برای ما حجت هستند که خداوند دل و جان آن‌ها را قرآنی نموده است.

وی افزود:‌برنامه خوب و قابل استفاده محفل که در رسانه ملی است و باید از تمامی عوامل آن تشکر کنیم کار بسیار خوبی است. همچنین حرکت بزرگی که در ورزشگاه آزادی برای توجه به قرآن و توجه به امام مجتبی برگزار کردند قابل تقدیر است. ظرفیت بسیار وجود دارد و باید بیشتر کار شود.

رئیس جمهور تاکید کرد:‌دولت وظیفه جدی دارد و در پرتوی ظرفیت هدایتی قرآن کریم باید به بهترین شکل استفاده کنیم.

وی گفت: توجه به قرآن و حدت و انسجام مسلمین را تضمین می‌کند و امروز رمز وحدت در جامعه مسلمین توجه به آیات قرآن است. رمز ایستادگی در مقابل دشمنان توجه قرآن است و آن چه پشتوانه مردم در غزه است همین قرآن است.

در خرابه‌های غزه کودکان آیات قرآن را می‌خوانند این از عظمت‌ها از جلوه‌های آیات قرآنی قرآن است.

وی درباره جنایات در غزه گفت: عمق جنایات صهیونیست‌ها و غربی‌های مدعی حقوق انسان را در فلسطین اشغال و غزه مشاهده می‌کنیم. بزرگترین ناقضان حقوق بشر همین مدعیان حقوق بشر هستند.

وی افزود: این که در برخی کشور‌ها با حمایت دولت‌ها قرآن سوزی راه انداخته برای ان است که می‌دانند این قرآن چه عظمتی دارد و مستکبران امروز به فکر قرآن ستیزی و معنویت ستیزی بوده اند و توجه به معنویت بالا است و کاری از پیش نخواهند بورد.

رئیسی در انتها گفت:‌امروز در میان جوانان مغرب زمین توجه به قرآن  و توجه به فرهنگ اهل بیت رو به افزایش است و این قابل کنترل نیست. این برای ما مسئولیت آور است؛ و باید تلاش کنیم که روی این ظرفیت کار کنیم.

وی افزود:‌در دولت خود را موظف می‌دانیم که توجه به قرآن در همه سطوح کشور عملی شود و تاکید کردیم که همه همکاران ما در سراسر کشور توجه و عمل به معارف انسان ساز قرآن را فراموش نکنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....