تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 21:22
کد خبر : 121713

ردپای ارز دیجیتال در صنایع مختلف جهان

ردپای ارز دیجیتال در صنایع مختلف جهان

با رشد استفاده از ارز دیجیتال در سراسر جهان، می‌توان ردپای این دارایی‌های دیجیتال را در صنایع مختلف از جمله گیمینگ، کالاهای لوکس و تجارت الکترونیک مشاهده کرد. با رشد و همه‌گیری ارزهای دیجیتال، بسیاری از برندهای بزرگ جهان استفاده از رمزارز را برای پرداخت‌های مشتریان خود ممکن کرده‌اند و هر ساله به لیست شرکت‌هایی

با رشد استفاده از ارز دیجیتال در سراسر جهان، می‌توان ردپای این دارایی‌های دیجیتال را در صنایع مختلف از جمله گیمینگ، کالاهای لوکس و تجارت الکترونیک مشاهده کرد.

با رشد و همه‌گیری ارزهای دیجیتال، بسیاری از برندهای بزرگ جهان استفاده از رمزارز را برای پرداخت‌های مشتریان خود ممکن کرده‌اند و هر ساله به لیست شرکت‌هایی که ابزار پرداخت رمزارزی را برای مشتریان خود فعال می‌کنند، افزوده می‌شود. در ادامه، با توجه به آمار پلتفرم‌های تحقیقاتی حوزه رمزارز، به بررسی ردپای ارز دیجیتال در صنایع مختلف پرداخته خواهد شد.

ردپای ارز دیجیتال در تجارت الکترونیک

بیش از ۸۵ درصد از کسب‌وکارهای فعال در ایالات متحده آمریکا، فعال کردن قابلیت پرداخت رمزارزی را اولویت خود می‌دانند. همچنین کسب‌وکارهایی که چنین قابلیتی را برای مشتریان خود فعال کرده‌اند، میانگین رشد ۳۲۷ درصدی را در نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و رشد ۴۰ درصدی را در تعداد مشتریان جدید تجربه کرده‌اند.

مشتریانی که از ارز دیجیتال برای پرداخت خود استفاده می‌کنند، به طور میانگین ۲۵۰ دلار بیشتر از دیگر مشتریان خرج می‌کنند. تراکنش‌های سریع، کارمزدهای پایین و شفافیت بیشتر جهت جلوگیری از کلاه‌برداری از ویژگی‌های متمایز کننده ارز دیجیتال هستند که دلیل تغییر و تحول تجارت الکترونیک هستند.

صنعت کالاهای لوکس

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز   ،    با رشد پرداخت‌های رمزارزی در صنایع متفاوت، برندهای لوکس و گران‌قیمت مانند: گوچی، آف‌وایت و بالنسیاگا جهت جذب مشتریان نسل جدید، قابلیت پرداخت با بیت‌کوین و اتریوم را در فروشگاه‌های خود فعال کرده‌اند. پیش‌بینی‌ می‌شود که ارزش صنعت کالاها و خدمات لوکس از ۱٫۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱٫۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۵ افزایش پیدا کند.

همچنین، بیش از نیمی از مشتریان این صنعت، افرادی خواهند بود که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی متولد شده‌‌اند. بر اساس آمار سال ۲۰۲۱، بیش از ۹۴ درصد از خریداران ارزهای دیجیتال، افرادی بوده‌اند که بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۲ متولد شده‌اند. از همین جهت است که برندهای لوکس، برخی محصولات و کلکسیون‌های خود را تنها از طریق ارزهای دیجیتال به فروش می‌گذارند تا تجربه‌ای خاص را به مشتریان جوان خود ارائه دهند.

جا‌به‌جایی وجوه

یکی از ویژگی‌های متمایزکننده ارزهای دیجیتال، بدون مرز بودن جابه‌جایی آن‌ها است که این دارایی‌ها را از سیستم سوئیفت و سنتی انتقال پول متمایز می‌کند. انتظار می‌رود که حجم انتقالات فرامرزی دیجیتال از ۲۹۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۴۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ میلادی برسد. در حال حاضر، بیش از ۱۵٫۸ درصد از پرداخت‌کنندگان، از ارزهای دیجیتال برای جابه‌جایی وجوه خود استفاده می‌کنند. جابه‌جایی وجوه با ارز دیجیتال، ۳۸۸ برابر سریع‌تر و ۱۲۷ برابر ارزان‌تر از روش‌های سنتی جا‌به‌جایی پول است.

صنعت گیمینگ

حدود ۳۳ درصد از جمعیت مردم جهان، گیمر هستند و ارزهای دیجیتال و بحث GameFi، پرداخت‌های درون بازی را متحول کرده‌اند. ارزش بازار گیمینگ در سال ۲۰۲۲ به ۲۲۲ میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۲۷ به ۳۴۰ میلیارد دلار برسد. حدود ۲۵ درصد از افرادی که مالک ارزهای دیجیتال هستند، تاکنون از دارایی دیجیتال خود برای خرید در بازی‌های این صنعت استفاده کرده‌ا‌ند. شرکت‌های بزرگ گیمینگ مانند Xbox، توییچ و G2A نیز وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....