تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردین 1400 - 21:05
کد خبر : 40587

راهکار خروج کشور از رکود چیست؟

راهکار خروج کشور از رکود چیست؟

یک کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: راهکار خروج کشور از رکود تورمی، افزایش سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در صنعت و در نهایت افزایش تولید است. باید سرمایه‌ای که برای خرید ارز، زمین، خانه و طلا صرف می‌شود در بخش های تولیدی به کار گرفته شود. با افزایش تولید، عرضه در مقابل تقاضا افزایش یافته و قیمت‌ها کاهش

یک کارشناس اقتصاد سیاسی گفت: راهکار خروج کشور از رکود تورمی، افزایش سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در صنعت و در نهایت افزایش تولید است. باید سرمایه‌ای که برای خرید ارز، زمین، خانه و طلا صرف می‌شود در بخش های تولیدی به کار گرفته شود. با افزایش تولید، عرضه در مقابل تقاضا افزایش یافته و قیمت‌ها کاهش می یابد.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ، علی اصغر زرگر، کارشناس اقتصاد سیاسی و عضو هیأت علمی دانشگاه در خصوص راهکارهای خروج کشور از تورم داشته که به شرح ذیل است.

علی اصغر زرگر بیان کرد: کشور درگیر رکود تورمی است؛ یعنی علاوه بر افزایش تورم و نوسان قیمت‌ها در عین حال رکود نیز داریم. معمولا اقتصاددانان پاسخ‌های متفاوتی به عنوان راه حل خروج از رکود تورمی ارائه می دهند.

وی ادامه داد: یکی از راهکارها برای چنین وضعیتی افزایش سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در صنعت و در نهایت افزایش تولید است. باید سرمایه‌ای که برای خرید ارز، زمین، خانه و طلا صرف می‌شود در بخش های تولیدی به کار گرفته شود. با افزایش تولید، عرضه در مقابل تقاضا افزایش یافته و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

این استاد دانشگاه افزود: چرخه باطل رکود تورمی سبب می‌شود، منابع مالی سرگردان در بخش‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری و درآمدزایی جذب شوند. در واقع این منابع در ایران بر اثر رکود تورمی بازاری برای این که منافع بلندمدت آنها را تأمین کند پیدا نمی‌کنند و جذب مکان بهتری با آینده بهتر و سودآوری بیشتر می‌شوند. برای مثال طبق آمار، در ماه گذشته ایرانی‌ها حدود ۴۷۷ خانه در کشورترکیه خریداری کرده اند.

زرگر با بیان این که در اواخر دوره دوم ریاست جمهوری روحانی هستیم و دولت برای جلب رضایت مردم سعی در حفظ وضع موجود و جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت‌ها دارد، تصریح کرد: برای خروج از رکود تورمی نیاز به یک برنامه درازمدت است. در ایران معمولا دولت‌ها آینده نگر نیستند؛ زیرا سیاست داخلی بر پایه احزاب نیست که رئیس جمهور بخواهد در انتخابات بعدی دغدغه پیروزی حزب خود را داشته باشد. در نتیجه وقتی احزاب قدرتمندی وجود ندارد؛ دلسوزی و آینده نگری و برنامه ریزی نیز وجود نخواهد داشت. دولت در چند ماه باقی مانده صرفا به دنبال مسکن‌های مقطعی برای اقتصاد است و باید منتظر شهریور سال آینده و برنامه رئیس جمهور جدید برای وضعیت فعلی باشیم.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....