تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 - 11:25
کد خبر : 162480

راهکارهایی برای کنترل آلودگی هوای تهران

راهکارهایی برای کنترل آلودگی هوای تهران

دکتر پیمان فلسفی استاد اقتصاد سبز و عضو شورای سردبیری با انتشار یادداشتی در اقتصاددان نوشت : کاهش یا کنترل آلودگی هوای تهران یک چالش پیچیده است که نیازمند تلاش همه‌جانبه و هماهنگی بین مردم، دولت و سایر سازمان‌ها است. در زیر چند راهکار کلی برای کاهش آلودگی هوا در تهران ذکر شده است: ۱.

دکتر پیمان فلسفی استاد اقتصاد سبز و عضو شورای سردبیری با انتشار یادداشتی در اقتصاددان نوشت : کاهش یا کنترل آلودگی هوای تهران یک چالش پیچیده است که نیازمند تلاش همه‌جانبه و هماهنگی بین مردم، دولت و سایر سازمان‌ها است. در زیر چند راهکار کلی برای کاهش آلودگی هوا در تهران ذکر شده است:

۱. انتقال به سوخت‌های پاکتر: یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در تهران استفاده از سوخت‌های فسیلی ناپاک مانند بنزین و گازوئیل است. ترویج استفاده از سوخت‌های پاکتر مانند گاز طبیعی، سوخت‌های الکتریکی و سوخت‌های تجدیدپذیر می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

۲. بهینه‌سازی حمل و نقل عمومی: افزایش سهم حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودروهای خصوصی می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند. ارتقای سیستم حمل و نقل عمومی، افزایش تعداد خطوط مترو و اتوبوس و تشویق مردم به استفاده از این ابزارها می‌تواند مؤثر باشد.
۳. تشویق به استفاده از وسایل نقلیه پایدار: تشویق به استفاده از دوچرخه، پیاده روی و اسکوترهای برقی به جای خودروهای سواری کمک می‌کند تا حجم ترافیک کاهش یابد و آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

photo 2024 04 02 12 03 24 اقتصاددان نوشته

۴. کنترل صنایع و نیروگاه‌ها: اصلاح فن‌آوری‌ها و روش‌های تولید در صنایع و نیروگاه‌ها می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند. اصلاح فرآیندهای تولید، استفاده از تجهیزات تصفیه آلاینده‌ها و استفاده از سوخت‌های پاک در نیروگاه‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

۵. کنترل ساخت و سازها: اجرای قوانین سختگیرانه‌تر در مورد ساخت و سازها و کنترل آلاینده‌هایی مانند گرد و غبار و مواد ذره‌ای می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

۶. ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر: تشویق به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی و بادی به کاهش استفاده از منابع انررژی کمک می کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....