تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 16:27
کد خبر : 123544

دو نیمه معاملات بورس

دو نیمه معاملات بورس

شاخص در اولین روز کاری اردیبهشت ماه دو روند متفاوت داشت. در یک ساعت ابتدایی شاخص نزول کرد و پس از آن روند صعودی پیدا کرد و توانست بالاتر از سطح روز چهارشنبه قرار گیرد. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۲ هزار و ۳۶۳ واحد نسبت به روز کاری

شاخص در اولین روز کاری اردیبهشت ماه دو روند متفاوت داشت. در یک ساعت ابتدایی شاخص نزول کرد و پس از آن روند صعودی پیدا کرد و توانست بالاتر از سطح روز چهارشنبه قرار گیرد.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۲ هزار و ۳۶۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته رشد کرد وتا سطح ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۴۹۶ واحد بالا آمد.

شاخص در یک ساعت ابتدایی نزول کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار واحد پائین آمد، اما پس از آن روند افزایشی پیدا کرد و در نهایت توانست بالاتر از سطح روز چهارشنبه قرار گیرد.

اما شاخص کل هم وزن بورس با رشد ۷ هزار و ۷۳۳ واحد -معادل یک درصد- در رقم ۷۶۸ هزار و ۴۸۷ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با افت ۱۴۸ واحدی به رقم ۲۹ هزار و ۵۹ واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و ۹۶۴ واحد به سطح ۱۳۷ هزار و ۵۹ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای تاپیکو، میدکو، کگل و کچاد بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل فارس، پارس، شپنا، فملی و شبندر نمادهایی بودند که اثر کاهنده بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، آریا و وسپهر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، شاوان و هرمز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کوثر، دی و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۵۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۳۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان بود که ۹۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۰ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۵ هزار و ۷۸ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۲۵۷ نماد صف خرید داشتند و ۱۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۴ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۸ درصدی به ۷۳ میلیارد تومان رسید.

دو نیمه معاملات بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....