تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 14:33
کد خبر : 153299

پیش بینی قیمت دلار امروز 19 دی

دو مرز مهم در بازار دلار

دو مرز مهم در بازار دلار

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد. اما در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت دلار را چگونه پیش بینی کرده اند؟ اقتصاددان: بازار ارز تهران دیروز دوشنبه ۱۸ دی ماه روز نسبتا آرامی را سپری کرد و نرخ دلار در مقایسه با روز یکشنبه تقریبا رنج بود.

قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد. اما در شرایط کنونی فعالان بازار روند حرکتی قیمت دلار را چگونه پیش بینی کرده اند؟

اقتصاددان: بازار ارز تهران دیروز دوشنبه ۱۸ دی ماه روز نسبتا آرامی را سپری کرد و نرخ دلار در مقایسه با روز یکشنبه تقریبا رنج بود. طبق ادعای معامله گران نرخ دلار در محدوده ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید.

در هرات هم قیمت دلار صبح دیروز با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر با اندکی نوسان کاهشی برروی ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان قرار گرفت که در مقایسه با روز یکشنبه رنج بود. همچنین روز گذشته نرخ حواله درهم با ۱۳ هزار و۹۵۰ تومان معامله ش که نسبت به روز یکشنبه ثابت مانده بود.

تحلیلگران فنی قیمت دلار در یک محدوده مشخص در نوسان است. اگر قیمت دلار از بالا مرز مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان را بشکند مرز مقاومت بعدی آن ۵۰ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود. همچنین مرز حمایت دلار هرات ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان است که اگر از دست برود قیمت دلار به قبل از افزایش خود بر می‌گردد.

البته عده ای از معامله‌گران معتقدند در صورت از دست رفتن ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دلار هرات می‌تواند با هیجان حتی به کانال ۴۹ هزار تومان سرک بکشد.

در مجموع تحلیلگران اقتصادی می گویند که ثبات نسبی قیمت دلار در معاملات دیروز به دلیل کاهش سطح انتظارات تورمی و همچنین تلاش‌های بازار‌ساز بوده است در همین راستا با کاهش اخبار و سیگنال‌های سیاسی، به نظر می رسد سطح تقاضای هیجانی در معاملات نقدی کم شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....