تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 17:45
کد خبر : 161606

غلامرضا مصباحی مقدم:

دولت باید اقتصاد را واگذار کند

دولت باید اقتصاد را واگذار کند

اقتصاددان : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت باید اقتصاد را واگذار کند، به مردم میدان بدهد و مشوق ایجاد کند. برخی موانع هم، موانع اداری است و اگر مردم تقاضایی برای انجام کسب و کار دارند با مشکل و معطلی روبرو می‌شوند. غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار

اقتصاددان : عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت باید اقتصاد را واگذار کند، به مردم میدان بدهد و مشوق ایجاد کند. برخی موانع هم، موانع اداری است و اگر مردم تقاضایی برای انجام کسب و کار دارند با مشکل و معطلی روبرو می‌شوند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی»، گفت: اقتصاد زمانی مردمی می‌شود که هم مردم منابع مالی‌ خود را به اقتصاد بیاورند و سرمایه‌گذاری کنند و هم نقش مدیریتی ایفا کنند، مسئولیت بپذیرند و مدیریت‌ها را به دست بگیرند.

وی با بیان اینکه دولت باید سعی کند کارهای حاکمیتی را انجام دهد، عنوان کرد: کار حاکمیتی سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و حمایت است و کار مردم به‌دست گرفتن میدان اقتصادی در حوزه‌هایی از جمله کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، خدمات و سایر حوزه‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دولت باید آنچه را که از شرکت‌ها در اختیار دارد واگذار کند، افزود: این موضوعی بوده که رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ۱۳۸۵ ابلاغ کردند و تا حدودی اجرا شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه نهایی بسیار باقی مانده است.

مصباحی‌مقدم بیان کرد: من معتقدم برای اینکه منابع مردم جذب شود باید در مواردی سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و منابع جذب شود که تولید در آنها امکان جهش دارد و این بخشی از شعار سال با نام جهش تولید با مشارکت مردمی است.

وی با بیان اینکه امکان جهش تولید در بخش‌های انرژی و اقتصاددریامحور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در بخش انرژی، اقتصاد ما از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و به لحاظ ذخایر نفت و گاز در جایگاه اول جهانی قرار داریم به این معنا که ترکیبی از ذخایر نفت و گاز روی هم رفته ایران را در جایگاه اول جهانی قرار داده اما متاسفانه ما درست از آن بهره‌برداری نمی‌کنیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....