تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 20:26
کد خبر : 139875

دغدغه‌های مشترک والدین در آستانه سال تحصیلی جدید

دغدغه‌های مشترک والدین در آستانه سال تحصیلی جدید

مغازه و پاساژ‌های شهر این روز‌ها شاهد حضور پدر و مادر‌هایی است که در صدد تهیه وسایل مورد نیاز مدرسه فرزندان خود برای سال تحصیلی جدید هستند. هرسال همزمان با نزدیک شدن به آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، فصل بهار تعلیم و تربیت بازار دغدغه‌های والدین رنگ و روی دیگری به خود گرفته و به

مغازه و پاساژ‌های شهر این روز‌ها شاهد حضور پدر و مادر‌هایی است که در صدد تهیه وسایل مورد نیاز مدرسه فرزندان خود برای سال تحصیلی جدید هستند.

هرسال همزمان با نزدیک شدن به آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، فصل بهار تعلیم و تربیت بازار دغدغه‌های والدین رنگ و روی دیگری به خود گرفته و به صورت مشترک پیرامون قیمت‌های سر به فلک کشیده، کیفیت نوشت افزار، کمبود تنوع مدل‌های فرم مدارس، کیف و کفش، مهربانی و حوصله معلمان، شهریه و سرویس مدارس بوده که گاهی آه از نهاد خانواده‌ها می‌چرخد.

ساعت هنوز ۱۰ صبح نشده و روز‌های پایانی تابستان است و هر نقطه از شهر را که نگاه می‌کنم کودکان و نوجوانان شاد و بی دغدغه همراه والدین خود مشغول خرید وسایل سال تحصیلی جدید هستند.

صدای یکی از این کودکان توجهم را جلب می‌کند «مامان دوستانم از این مغازه خرید کردند چرا من نباید از اینجا وسایلم را بخرم؟» نگاه به مادر میانسال کودک می‌کنم که با خجالت شالش را جلو می‌کشد «زهره جان من که گفتم بساط‌های کنار میدان وسایل بهتری دارند و قیمت هایش هم مناسب ماست»

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  کمی جلوتر وارد پاساژی می‌شوم که والدین مشغول خرید کیف و کفش برای فرزندانشان هستند، مادری همراه پسر نوجوانش با خرید‌هایی در دست از کنارم می‌گذرند جلو می‌روم و سلام می‌کنم، خودم را معرفی می‌کنم.

مردد هستند صحبت کنند می‌گویم می‌خواهم دغدغه‌ها و انتظارهایتان را انعکاس دهم با صدای نگرانی می‌گوید: دو فرزندم پایه سوم ابتدایی و هفتم دبیرستان هستند و همسرم کارگر آدم است و توان خرید لباس‌های فرم مدارس با قیمت‌های نجومی را ندارد از مسئولان انتظار دارم هوای طبقات پایین‌تر جامعه را ویژه‌تر در این روز‌ها داشته باشند.

زهرا گرگ افزود: همدلی مسئولان به یقین در کم کردن بار طبقه کارگر جامعه تاثیرات خوبی خواهد داشت و در مقابل دعای والدین را هدیه خواهند گرفت.

یکی از مادران که کتاب‌های فرزندش را تازه تهیه کرده هم می‌گوید: مادر یک کودک کلاس اولی هستم و تنها دغدغه ام در این روز‌ها تنها این بوده که فرزندم سلامت و امنیت در مدرسه داشته باشد و به او حس آرامش انتقال کنند.

مریم شهرابی افزود: فرزندم، چون کلاس اولی است و تازه با محیط مدرسه آشنا می‌شود باید بیشتر مورد توجه باشد تا حس خوشایند مدرسه همیشه در ذهنش ثبت و ماندگار شود.

وی اظهار داشت:، چون کودکان در حس حساسی هستند ممکن بوده شیطنت‌هایی داشته باشند که مسئولان امیدوارم مراقب بوده تا دانش آموزان به یکدیگر آسیبی وارد نکنند.

مادر دیگری که همراه دختر خود به بازار آمده هم می‌گوید: بیشتر مغازه‌ها را که نگاه می‌کنم فرم مدرسه مورد نظرم را پیدا نمی‌کنم چرا که تنوع مدل و رنگ‌ها بسیار کم است.

زبیده آق افزود: راحیل دخترم آماده حضور در کلاس چهارم می‌شود و با مشورت با ایشان به این نتیجه رسیده تا پارچه‌ای که دوست داشته خریداری کرده تا طرح مورد نظرمان را به خیاط برای دوختن بدهیم.

وی اظهار داشت: امیدوارم در سال‌های آینده در طراحی لباس فرم‌های مدارس دقت بیشتری شود تا خانواده‌ها بدون دغدغه راحت از مغازه‌ها خریداری کنند.

دغدغه‌های مشترک والدین در آستانه سال تحصیلی جدیدیکی از مادرانی که همراه پسر خود به بازار آمده هم گفت: مادر تک فرزندم که امسال کودکم وارد کلاس اول می‌شود و به یقین نگرانی‌ها و دغدغه‌های ما والدین تک فرزند بیشتر از دیگر افراد است.

وی که تمایلی به ذکر نام خود نداشته افزود: از مدیران و مسئولان خواهش می‌کنم مراقب فرزندان ما خیلی باشند تا به یکدیگر آسیبی نرسانند تا صدمه‌ای نبینند.

مادری که همراه دختر کوچولو خود کتاب‌های فرزندش را در دستانش دارد هم می‌گوید: همزمان با بازگشایی مدارس ترافیک شدید اطراف محل آموزش فرزندانمان را شاهد هستیم و چنانچه برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود بهتر است.

الهام محمدی افزود:با ترافیک‌های شدید اطراف مدارس هم والدین و هم دانش آموزان با مشکل روبرو می‌شوند که این مشکل تاحدودی قابل حل است.

یکی از والدین که لوازم تحریر فرزندانش را خریداری می‌کند هم می‌گوید: آموزش و پرورش از معلمان باتجربه برای تعلیم و تربیت فرزندانمان استفاده کند برخی اوقات شاهد هستیم سطح معلم برای آموزش دادن مناسب نبوده و مجبور به فرستادن دانش آموز خود به کلاس‌های خصوصی هستیم.

راضیه ساورعلیا افزود: با این وضعیت اقتصادی و هزینه‌های سنگینی که برای فرزندانمان داشته تنها انتظارمان این بوده از معلمان خوبی برای تدریس استفاده شود تا مطالب به درستی در ذهن کودکانمان تثبیت شود و مشکلی در آینده نداشته باشند.

یکی دیگر از والدین اظهار داشت: خانواده‌های چندفرزندی همزمان با شروع مدارس دغدغه‌های بیشتری همچون هزینه ثبت نام، رفت و آمد، نوشت افزار و لباس فرم داشته که چنانچه مسئولان نگاه ویژه تری به خانواده‌های چندفرزندی که چندین دانش آموز را باید به مدارس بفرستند داشته باشند بهتر است.

وی افزود: هزینه‌های رفت و آمد دانش آموزان هم جدا از دیگر موارد بسیار بوده که می‌توان با طرحی رایگان همانند اتوبوس‌های مختص دانش آموزان تا حدودی از بار مالی خانواده‌ها کم کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....