تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 11:40
کد خبر : 77496

دریافت وام ازدواج بدون ضامن شد؟

دریافت وام ازدواج بدون ضامن شد؟

در حالی که بانک‌ها منابع مالی کافی برای پرداخت وام ازدواج ندارند، اخبار جدید از تسهیل شدن شرایط دریافت این وام حکایت دارد. رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: طبق تصویب کمیسیون تلفیق مجلس، تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها از ۷۰ میلیون به ۱۲۰ میلیون تومان رسید. جزئیات

در حالی که بانک‌ها منابع مالی کافی برای پرداخت وام ازدواج ندارند، اخبار جدید از تسهیل شدن شرایط دریافت این وام حکایت دارد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس گفت: طبق تصویب کمیسیون تلفیق مجلس، تسهیلات قرض‌ الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها از ۷۰ میلیون به ۱۲۰ میلیون تومان رسید.

جزئیات وام ازدواج در سال آینده

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: در روزهای گذشته با موافقت کمیسیون تلفیق، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها بر اساس قانون جوانی جمعیت از ۷۰ میلیون به ۱۲۰ میلیون تومان، با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله خواهد بود و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر سن ۲۵ سال و زوج‌های زیر سن ۲۳ سال نیز از ۱۲۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس بیان کرد: طبق این مصوبه بانک مرکزی مکلف شد تا از محل صددرصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و ۱۰۰ درصد سپرده‌های جاری شبکه بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه را از طریق بانک‌های عامل پرداخت کند.

اعتبارسنجی متقاضیان وام ازدواج

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرآنلاین ، محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: بانک‌ها نیز مکلفند، مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان حداکثر با اخذ سفته از متقاضی یا فقط یک ضامن به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

چالش افزایش وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون

خیلی از افراد از سال ۱۳۹۷ به بعد در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند. وام قرض‌الحسنه ازدواج از محل جمع‌آوری سپرده‌هایی است که مردم به عنوان قرض‌الحسنه در اختیار بانک‌ها قرار داده‌اند.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه منابع فعلی بانک‌ها پرداخت افزایش وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان را پوشش نمی‌دهد، گفت: اکنون منابع پرداخت وام ازدواج ۷۰ میلیونی محدود است و بانک مرکزی نیز سامانه ثبت‌نام وام ازدواج را متناسب با حجم وصولی بانک‌ها از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه باز نگه می‌دارد تا مردم بتوانند برای دریافت وام ثبت‌نام کنند.

جمشیدی افزود: افزایش وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان گرچه ناچیز است اما چون برای پرداخت مبالغ کمتر منابع وجود نداشت و برای پرداخت این افزایش مبلغ نیز منابعی پیش‌بینی نشده است، صرفا توقع ایجاد می‌کند که پاسخی برای آن وجود ندارد. از سوی دیگر، این موضوع موجب می‌شود تا هجمه‌های منفی بیشتری نسبت به بانک‌ها شکل بگیرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....