تاریخ انتشار : شنبه 30 اسفند 1399 - 21:29
کد خبر : 40000

درس‌هایی از فصل دوم برنامه عصر جدید

درس‌هایی از فصل دوم برنامه عصر جدید

نگارش نوید قائدی مورخ ۱ فروردین ۱۴۰۰ اجرای موفق فصل دوم عصر جدید نشان داد چنانچه برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه‌ای انجام گیرد، رسانه ملی ظرفیت بالایی در جذب و پر کردن اوقات فراقت مخاطبین و ایجاد شور و هیجان سازنده در سطح ملی خواهد داشت. زمینه ایجاد چنین برنامه‌هایی لزوم توجه به ظرفیت جوانان خلاقی

نگارش نوید قائدی
مورخ ۱ فروردین ۱۴۰۰

اجرای موفق فصل دوم عصر جدید نشان داد چنانچه برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه‌ای انجام گیرد، رسانه ملی ظرفیت بالایی در جذب و پر کردن اوقات فراقت مخاطبین و ایجاد شور و هیجان سازنده در سطح ملی خواهد داشت. زمینه ایجاد چنین برنامه‌هایی لزوم توجه به ظرفیت جوانان خلاقی چون احسان علیخانی است که خدا رو شکر هم در بدنه رسانه ملی و میان هنرمندان به‌وفور وجود دارد؛ مانند عادل فردوسی پور عزیز که توانسته بود با برنامه خلاق خود سال‌ها مخاطبین زیادی را جذب نماید.

از محاسن بزرگ تولید چنین برنامه‌هایی می‌توان به شناسایی استعدادهای وافر در سطح کشور پرداخت که شناسایی و معرفی آن‌ها می‌تواند ظرفیت زیادی را برای آینده فرهنگ و اجتماع کشور ایجاد نماید. در جوار این برنامه مفید اقدام‌های سازنده خداپسندانه‌ای برای کمک به نیازمندان در سطح مختلف انجام گرفت که بسیار ارزشمند بود.

در مرحله نهایی برنامه حدود ۲۶ میلیون رأی اخذ شد که نشان می‌دهد توجه به برنامه آن‌چنان بالا بوده که تقریباً در تمام سطوح ملی مطرح بوده است که با تعداد رأی آقای روحانی به‌عنوان ریاست جمهوری حدود ۲۴ میلیون نفر و حدود ۱۸ میلیون نفر دوم یعنی آقای رئیسی قابل‌مقایسه است.

در سطح منطقه‌ای تعداد آرای عرفان طهماسبی یعنی ۵٫۱۴۸٫۹۵۳ نشان داد در مرحله اول کل مردم زاگرس استعداد بالایی در همگرایی و وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌های هویت قومی و ارتقای افراد لایق تحت لوای خوددارند، به‌طور مثال آخرین آرای کسب‌شده حاج محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ۳٫۸۸۴٫۴۱۲ رأی به‌عنوان نفر چهارم بود که با مقایسه آرای عرفان نکات قابل‌توجه ای دارد و نشان می‌دهد چنانچه ایشان قصد ورود مجدد به صحنه رقابت رادارند باید برای اتحاد اقوام زاگرس نشین به‌طور ویژه‌برنامه ریزی نمایند.

در جغرافیای خوزستان میزان حمایت‌ها از عرفان، علیرغم اینکه ایشان بختیاری زاده شوشتر است، آن‌چنان چشم‌گیر و هویدا بود که نشان داد قلب تمام توده‌های مردمی اقوام علیرغم سخن‌های یاوه‌گویان فرصت‌طلب در کنار هم و برای هم می‌طپد. این ظرفیت استانی نباید از دید تحلیلگران اجتماعی و حتی مسئولان مخفی بماند و باید با تکیه‌بر برنامه‌ریزی و تولید چنین برنامه‌هایی برای تقویت چنین پتانسیل‌هایی از رسانه استانی اقدام کرد.

موفقیت عرفان نشان داد چه ظرفیت بالایی در هنر و موسیقی بومی اقوام خوزستان وجود دارد که در صورت کار و تلاش می‌توان در سطح ملی برای آن‌ها ایجاد ظرفیت کرد، پخش زنده عرفان در لحظه تحویل سال از شبکه سوم در همین برنامه از نمونه‌های این موفقیت است.

ارزش ریالی جوایز و هزینه کل تولید و اجرای برنامه در سطح ملی در حد معقولی بود و توانست نمره قابل قبولی کسب کند، زیرا رسانه ملی فقط ظرفیت‌سازی کرد و هزینه‌ها توسط حامیان غیر رسانه‌ای و البته در جهت سازنده تأمین‌شده بود که می‌تواند الگویی برای استان خوزستان باشد که می‌توان با برنامه‌ریزی برنامه‌های مؤثر و سازنده‌ای را تولید و اجرا کرد که اثرات اجتماعی آن بسیار ارزنده است.

البته از نحوه اجرا تا نتایج و محاسن برنامه می‌توان درس‌ها و تحلیل زیادی را داشت که می‌طلبد توسط همه عزیزان علاقه‌مند مورد تحلیل قرارگرفته و در جهت بهبود و ساخت آینده‌ای روشن در سطح ملی و استان از آن‌ها بهره برد.

من ا. التوفیق

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....