تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 14:33
کد خبر : 80630

خواهان مدیریت فضای مجازی هستیم، نه محدودیت

خواهان مدیریت فضای مجازی هستیم، نه محدودیت

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه دیروز در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۰ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در واکنش به این ادعا که در مسیرهایی از جمله رودخانه کرج جاده چالوس آزادسازی محسوسی نشده، گفت: در این زمینه اخیرا با همکاری دستگاه قضایی و با تاکیدات رییس قوه قضاییه و همکاری دولت اقدامات مفیدی

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه دیروز در آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۰ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در واکنش به این ادعا که در مسیرهایی از جمله رودخانه کرج جاده چالوس آزادسازی محسوسی نشده، گفت: در این زمینه اخیرا با همکاری دستگاه قضایی و با تاکیدات رییس قوه قضاییه و همکاری دولت اقدامات مفیدی انجام شده است بخصوص در حریم رودخانه کرج. ۱۹ دستگاه اجرایی دارای تصرفاتی بودند و مستحدثاتی ایجاد شده بود که ۱۵ دستگاه اجرایی رفع تصرف کردند و چهار دستگاه هنوز انجام نداده‌اند و اخطار دادیم. در رابطه با برخی اشخاص حقیقی نسبت به رفع تصرف آنها اقدام شده اما تعدادی از مستحدثات باقی مانده‌اند که نیاز به رفع تصرف دارند و متعلق به مردم هستند.وی تاکید کرد: این اقدام مقطعی نیست و ادامه دارد و اگر کسانی اصرار به تصرف داشته باشند با حکم‌ مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

الاحوازیه و تندر

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده دو سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه و گروهک تندر گفت: هر دو پرونده در جریان رسیدگی است و به اتمام نرسیده است. رسیدگی به این پرونده‌ها با رعایت کلیه قوانین و مقررات از جنبه بین‌المللی و از لحاظ قوانین داخلی است.

پرونده‌های بورسی

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده بازار سرمایه و بورس و اینکه چند متهم دارد، گفت: سازمان بازرسی کل کشور از زمانی که بازار سرمایه مشکلاتی پیدا کرد، به این موضوع ورود کرده است. ضمن اینکه به مسوولان مربوطه در زمان‌های خودش هشدارهایی دادیم و پرونده‌هایی در مورد اعضای هیات‌مدیره بازار سرمایه تشکیل شده است و پرونده در ارتباط با تخلفات آنها به شورای عالی بورس ارجاع شد.
وی افزود: پرونده کیفری در سازمان بازرسی تشکیل شد و اعضای هیات‌مدیره را دعوت و تفهیم اتهام کردیم و به مرجع قضایی ارجاع شده است. در مورد مسوولان پرونده به دستگاه قضایی ارجاع شده و منتهی به صدور حکم بدوی شده و این روند همچنان ادامه دارد.سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره بررسی تخلفات رییس‌جمهور سابق در بازار سرمایه گفت‌: گزارشاتی از سوی نمایندگان مطرح شده اما احضاری صورت نگرفته است. پس از ارجاع هر پرونده نیاز به تحقیقاتی وجود دارد که باید روند خود را طی کند.

صیانت از فضای مجازی

خدائیان در پاسخ به سوالی درباره نظارت دستگاه قضایی بر تخلفات فضای مجازی گفت: بحث فضای مجازی امروزه در کنار فضای حقیقی است یعنی مردم در فضای مجازی زندگی می‌کنند و کار و کاسبی دارند و همانطوری که فضای حقیقی نیاز به نظارت دارد و جرمی‌ رخ دهد قابل پیگیری است، اگر این جرایم در فضای مجازی هم رخ دهد، باید پیگیری شود.
وی با بیان اینکه پرونده‌های متعددی در رابطه با کلاهبرداری و افترا تشکیل شده است، گفت: در ماه‌های اخیر پرونده‌های زیادی در رابطه با کلاهبرداری از طریق رمز ارزها تشکیل شده است؛ لذا بحث برخورد با این جرایم در دستور کار قوه قضاییه است و از دست‌اندرکاران می‌خواهیم این فضا را مدیریت کنند؛ البته مدیریت به معنای محدودیت نیست و اگر در فضای مجازی خشونت و هتک‌حرمتی آموزش داده می‌شود، امکان شناسایی آن فراهم شود.سخنگوی قوه قضاییه درباره طرح صیانت از فضای مجازی گفت: اگر قانونی در مجلس به تصویب برسد ما مجری هستیم و باید آن را اجرا کنیم و این طرح مراحل اولیه خود را طی کرده و باید ببینیم به چه نتیجه‌ای می‌رسد. در شورای عالی فضای مجازی، قوه قضاییه یک عضو است و سیاستگذار اصلی، شورا است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....