تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 13:27
کد خبر : 146282

خرس‌های بازار بیت‌کوین از نفس افتادند

خرس‌های بازار بیت‌کوین از نفس افتادند

بازهم جهش ناگهانی قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت موجب غافلگیری معامله‌گران شد. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از وب‌سایت تحلیلِ داده‌های درون زنجیره‌ای گلس نود، با افزایش قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در ۱۸ ماه اخیر و رسیدن به اوج ۳۶٬۸۰۰ دلاری، بیش از ۱۶۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی فروش طی ۲۴ ساعت گذشته لیکوئید شده

بازهم جهش ناگهانی قیمت بیت‌کوین در کوتاه‌مدت موجب غافلگیری معامله‌گران شد. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از وب‌سایت تحلیلِ داده‌های درون زنجیره‌ای گلس نود، با افزایش قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در ۱۸ ماه اخیر و رسیدن به اوج ۳۶٬۸۰۰ دلاری، بیش از ۱۶۰ میلیون دلار موقعیت معاملاتی فروش طی ۲۴ ساعت گذشته لیکوئید شده است.

اقتصاددان: داده‌های وب‌سایت آماری گلس نود نشان می‌دهد پس از افزایش قیمت بیت‌کوین به ۳۶٬۸۰۰ دلار بیش از ۱۶۱.۱ میلیون دلار موقعیت معاملاتی فروش طی ۲۴ ساعت گذشته لیکوئید شده است. ۸۰ درصد این مقدار مربوط به معاملات شورت است که طی آن، بیش از ۷۲.۱ میلیون دلار به معاملات بیت‌کوین اختصاص داشت. ارزش کل معاملات لیکوئید شده اتریوم نیز در حدود ۱۹.۵میلیون دلار بوده است.

افزایش آنی قیمت بیت‌کوین زمانی رخ داد که گزارش‌هایی مبنی بر آغاز مذاکرات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با مدیر صندوق Grayscale در اواخر روز چهارشنبه بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. این شرکت درصدد اخذ تأییدیه‌های لازم برای صندوق معاملات اسپات بیت‌کوین با نام (Grayscale Bitcoin Trust (GBTC در بورس آمریکا است و انتظار می‌رود این اتفاق نقطه عطفی در مسیر تسهیل ورود سرمایه‌گذاران به این بازار باشد.

در حال حاضر بر طبق نظرسنجی‌های پراکنده، خوش‌بینی تحلیلگران از موافقت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا با تأیید یک صندوق نقدی قابل‌معامله در بورس، دوبرابر شده است. گمانه‌زنی‌ها بر احتمال تأیید ۹۰ درصدی این صندوق‌ها در ژانویه ۲۰۲۴ موجب گسترش انتظارات صعودی و ناامیدی خرس‌ها از موقعیت‌های نزولی بلندمدت شده است. در شرایط فعلی حتی بسیاری از معامله‌گران روزانه و کوتاه‌مدت هم اطمینان کافی برای باز کردن شروط نزولی ندارند.

پنجشنبه قیمت بیت‌کوین (BTC)، بزرگ‌ترین دارایی رمزنگاری شده، برای اولین‌بار از ماه می ۲۰۲۲ از مرز ۳۶۰۰۰ دلار عبور کرد. داده‌ها نشان می‌دهند نقدشدن حجم بزرگ ۵۰ میلیون دلاری تنها در بازه زمانی چهار ساعته و در ساعات اولیه شروع معاملات بازارهای آسیایی رخ‌داده است. این اتفاق در تمام بازارهای مالی رخ می‌دهد که به آن «فشار کوتاه» یا Short Squeeze می‌گویند. در این حالت افزایش ناگهانی قیمت موجب خروج خرس‌ها از موقعیت‌ها معاملاتی و زیان آن‌ها شده و تکرار این اتفاق سبب ناامیدی آن‌ها از انتظارات نزولی کوتاه‌مدت می‌گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....