تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402 - 19:52
کد خبر : 123104

حذف وجه نقد در تهیه بلیط مترو

حذف وجه نقد در تهیه بلیط مترو

چند سالی است که بلیط های الکترونیکی جایگزین بلیط های کاغذی در مترو شده است؛ اما این روزها نحوه شارژ این کارت بلیط ها موجب نارضایتی بسیاری از مسافران مترو شده است. در نقاط گوناگون ایستگاه های مترو تهران دستگاه هایی نصب شده که مسافران به راحتی می توانند با کارت عابربانک شان بلیط الکترونیکی

چند سالی است که بلیط های الکترونیکی جایگزین بلیط های کاغذی در مترو شده است؛ اما این روزها نحوه شارژ این کارت بلیط ها موجب نارضایتی بسیاری از مسافران مترو شده است.

در نقاط گوناگون ایستگاه های مترو تهران دستگاه هایی نصب شده که مسافران به راحتی می توانند با کارت عابربانک شان بلیط الکترونیکی مترو را شارژ کنند و در کنار این دستگاه ها به شکل سنتی نیز متصدی در غرفه تهیه بلیط وجود دارد که شارژر بلیط مسافران را انجام می دهد.

در این بین چند وقتی است که دیگر در هیچ یک از ایستگاه های مترو تهران شارژ بلیط با وجه نقد امکان پذیر نیست و شهروندان باید حتما و به اجبار از کارت بانکی برای شارژ استفاده کنند.شهروندان تهران در تماس با تحریریه پرسون این موضوع را گله مند شدند که در ادامه این نارضایتی را می خوانید:

راحت طلبی مسئولان مترو

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون   ، به همراه خواهرم به مرکز شهر آمدیم تا امور اداری را انجام دهیم در هنگام برگشت به خانه تصمیم گرفتیم با مترو سفر کنیم که در زمان تهیه بلیط مسئول باجه فروش بلیط اعلام کرد که باید کارت بانکی داشته باشیم.

خبرنگار ما برای صحت این موضوع به مترو تهران مراجعه کرده است؛ کافی است چند دقیقه ای در مقابل باجه های فروش بلیط و شارژر بلیط مترو حضور داشته باشیم که متوجه درخواست برخی از مسافران از سایر مسافران برای پرداخت پول بلیط از طریق کارت بانکی خواهید بود.

مصطفی یکی از مسافران مترو ایستگاه حضرت امام (ره) است؛ او گفت: به همراه خواهرم به مرکز شهر آمدیم تا امور اداری را انجام دهیم در هنگام برگشت به خانه تصمیم گرفتیم با مترو سفر کنیم که در زمان تهیه بلیط مسئول باجه فروش بلیط اعلام کرد که باید کارت بانکی داشته باشیم.

او ادامه داد: بنده و خواهرم که وجه نقد داشتیم و کارت بانکی مان را به همراه نداشتیم هرچقدر درخواست کردیم متصدی توجه نکرد تا اینکه از یکی از مسافران در خواست کردیم به جای ما با کارت بانکی اش وجه را پرداخت کند و ما نیز پول نقد مان را به آن مسافر دادیم.

این شهروند تهرانی معتقد است: مدیران مترو و مدیران شهرداری تهران راحت طلب شده اند و دیگر حاضر نیستند پول نقد دریافت کنند؛ چرا که با این کار هم تعداد نیروهای انسانی شان را کاهش می دهند و هم اینکه مستقیما پول نزد حساب شان واریز می شود و نهایتا دیگر نیازی نیست به بانک برای انتقال پول های نقد مراجعه کننند.

حتی بلیط سنتی با وجه ارائه نمی شود

بسیاری از مسافران شاید بتوان گفت ۸۰ تا ۹۰ درصد مسافران خودشان تمایل به شارژ بلیط از طریق کارت عابر بانک دارند اما آن دسته از مسافرانی که کارت بانکی ندارند این حق ازشان سلب می شود که پسندیده نیست.

خبرنگار مابه ایستگاه مترو صادقیه به عنوان یکی از بزرگترین و پر مسافرترین ایستگاه های پایتخت مراجعه کرد؛ در این ایستگاه نیز موضوع ارائه نشدن بلیط مترو از طریق وجه نقد حاکم بود.

رسول از مسافران این مسیر است؛ گفت: همه روزه شاهد آن هستیم که بسیاری از شهروندان به دلیل اینکه وجه نقد همراه دارند نمی توانند از مترو بهره مند شوند.

او افزود: بسیاری از مسافران شاید بتوان گفت ۸۰ تا ۹۰ درصد مسافران خودشان تمایل به شارژ بلیط از طریق کارت عابر بانک دارند اما آن دسته از مسافرانی که کارت بانکی ندارند این حق ازشان سلب می شود که پسندیده نیست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....