تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1402 - 11:07
کد خبر : 134460

جهش معنادار قیمت سکه

جهش معنادار قیمت سکه

برخی معامه‌گران می گویند در صورتی که سکه امامی امروز مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا سطح حمایتی ۲۹میلیون و ۲۰۰ و چه بسا عقب نشینی به کانال ۲۸میلیون تومان وجود دارد. اقتصاددان: سکه امامی که در اولین روز مرداد در حدود ۲۶میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

برخی معامه‌گران می گویند در صورتی که سکه امامی امروز مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا سطح حمایتی ۲۹میلیون و ۲۰۰ و چه بسا عقب نشینی به کانال ۲۸میلیون تومان وجود دارد.

اقتصاددان: سکه امامی که در اولین روز مرداد در حدود ۲۶میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شده بود در دهمین روز مرداد به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. به عبارت دیگر در ۱۰ روز اخیر هر قطعه سکه امامی در حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرده است.

بررسی ها نشان می دهد که در دهه اول مرداد ماه انتشار اخبار و سیگنال های منفی باعث رشد قیمت دلار و به تبع آن صعودی شدن نرخ سکه امامی شده است.

در خرداد ماه امسال خبر آزادسازی ۲۴ میلیارد دلاری منابع ایران و خبر احتمال از سرگیری مجدد مذاکرات بعد از سفر سلطان عمان به تهران دلار و سکه را وارد فاز نزولی کرد. با این حال در دهه اول مرداد این خبرها تا حدودی کمرنگ شد.از دریافت منابع ایران در صندوق بین‌المللی پول خبری نبود و طبق خبر‌های منتشر شده عراق به جای پول گاز روزی صد هزار بشکه نفت به ایران می‌دهد و ایران در آخرین اقدام برای پس گرفتن منابع بلوکه شده خود در کره جنوبی دست به شکایت زده است.

از سوی دیگر روز گذشته خبر انحلال کانون صرافان توسط بانک مرکزی، روند صعودی قیمت سکه را تشدید کرد.

برخی از معامله گران دیشب باور داشتند که قیمت سکه امامی دیروز به صورت هیجانی بالا رفت و از احتمال اصلاح شدن آن در روز جاری سخن می گفتند.

به عقیده این دسته در صورتی که سکه امامی امروز مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا سطح حمایتی ۲۹میلیون و ۲۰۰ و چه بسا عقب نشینی به کانال ۲۸میلیون تومان وجود دارد.

از سوی دیگر برخی دیگر معتقد سکه در حال حاضر در مرز مقاومتی حساسی است و اگر بتواند بالای این محدوده تثبیت دهد می تواند به سمت کانال ۳۰میلیون تومان هم گام بردارد.البته این دسته باور دارند که رسیدن سکه به مرز مذکور نیازمند رشد دلار در کانال ۵۰هزار تومان است.دلار در معاملات پشت خطی دیشب ۵۰هزارو ۳۰۰تومان بود و در حال حاضر مقاومت ۵۰هزار و ۷۰۰تومان را پیش روی خود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....