تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 20:30
کد خبر : 143461

جنگ روانی صهیونیست ها یا به آتش کشیدن منطقه

جنگ روانی صهیونیست ها یا به آتش کشیدن منطقه

مهدی ثالثی با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : لحظه به لحظه اوضاع غزه بحرانی تر می شود . از یکطرف این شهر با قطع برق و آب و کمبود غذا مواجه هست و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی از طریق بمباران هوایی و موشکی در حال خونریزی مردم به بهانه هدف قرارداد‌ن حماس است

مهدی ثالثی با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

لحظه به لحظه اوضاع غزه بحرانی تر می شود . از یکطرف این شهر با قطع برق و آب و کمبود غذا مواجه هست و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی از طریق بمباران هوایی و موشکی در حال خونریزی مردم به بهانه هدف قرارداد‌ن حماس است و ضرب العجل های ۲۴ ساعته رژیم صهیونیستی به ساکنین غزه ، چندین بار تکرار شده و علیرغم اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی تجهیزات و ادوات جنگی خود را برای حمله زمینی به غزه پشت دیواره های این شهر آرابش نظامی داده اند ولی هنوز وارد شهر غزه نشده اند . در پی این تهدیدات تاکنون چند صدهزار از ساکنین غزه خانه های خود را ترک و به غزه جنوبی رفته وتعداد زیادی هم در محل ورودی گذرگاه رفح انتظار ورود به خاک مصر را کشیده و با محدودیت های اعمال شده مصر مواجه هستند . شواهد گواه این است که تعداد زیادی از ساکنین غزه بلاتکلیف بوده و با مشکلات گسترده و غیر قابل تصوری درگیر هستند . هرچند سازمان ملل پیشتر گفته بود که خروج میلونی ساکنین غزه عملی نیست ولی با این وجود ترس از بمباران های وحشیانه و استفاده از سلاح های غیر متعارف و احتمال حمله زمینی باعث کوچ اجباری ولو موقت ساکنین مظلوم غزه شده و می رود یک بحران و نسل کشی بی سابقه ای توسط رژیم صهیونیستی رقم بخورد . البته علیرغم فشار صهیونیست ها ، حماس از مواضع خود کوتاه نیامده و همچنان مشغول پرتاب موشک و عملیات پهبادی به خاک اسرائیل است . سئوالات زیادی فعلا برای ناظران مطرح و مبهم است .
اینکه واقعا رژیم صهیونیستی عملیات همه جانبه و زمینی خود را بعد از این ضرب العجل ها عملی خواهد کرد و یا بیشتر جنبه روانی برای حماس و حامیان آنها و معرفی کردن آنها بعنوان مسببین این بحران خواهد بود ؟
آیا حماس یک برنامه مشخص از قبل طراحی شده برای مقابله با عملیات زمینی صهیونیست ها تدارک دیده است و یا فقط بزنامه آنها محدود به همین عملیات طوفان الاقصی بوده و احتمال تلافی با این حجم از طرف صهیونیست ها را نمی دادند ؟
وسئوال مهمتر اینکه در صورت عملیات همه جانبه صهیونیست ها به حماس و غزه ، جهان اسلام بخصوص اعراب و حامیان حماس صرفا به صدور بیانیه و محکومیت بسنده خواهند کرد و یا می رود جبهه های جدیدی بر علیه صهیونیست ها گشوده شده و کشورهای دیگری در راس آنها همچون ایران به صورت مستقیم درگیر این جنگ شوند ؟ ؟؟ این در حالی است که تاکنون کشورهایی مثل قطر و ترکیه و عربستان شدیدا ادامه بمباران غزه را محکوم و حتی قطر اعلام قطع صدور گاز خود به جهان را کرده و ایران هم مستقیما تهدید به مداخله نظامی در صورت ورود صهیونیست ها به غزه را نموده ؟؟؟
یقینا در صورت بروز جنگ بین ایران و اسرائیل و دخالت های بعدی آمریکا و متحدین آنها به حمایت از رژیم صهیونیستی، دامنه این جنگ منحصر به همین چند کشور نشده و احتمال وقوع جنگی گسترده تر در سطح جهان خواهد بود .
شاید به همین دلیل آمریکا علیرغم تهدید ایران به عدم دخالت ولی اعلام نموده شواهدی دال بر نقش مستقیم ایران در عملیات به خاک اسرائیل مشاهده نشده ، زیرا به هیچ عنوان حاضر به وقوع یک بحران جدی منطقه ای و مشکلات اقتصادی آن برای آمریکا و اروپا نیست .مگر اینکه مجبور به مداخله نظامی و بالا بودن منفعت نسبت به هزینه جنگ در کلیه ابعاد باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....