تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 10:13
کد خبر : 130277

تنها ایران است که می‌تواند ۵۰ درصد گاز اروپا را تامین کند

تنها ایران است که می‌تواند ۵۰ درصد گاز اروپا را تامین کند

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم: اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

در سال ۱۴۰۲، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۳، ۱۳۶۳، ۱۳۷۳، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ تقدیم مخاطبان می‌شود.

ششم تیر ۱۳۵۳؛ تنها ایران است که می‌تواند ۵۰ درصد گاز اروپا را تامین کند

شاهنشاه آریامهر خطاب به صاحبان صنایع و تجارت فرانسه فرمودند که وجود یک اروپای قوی و متحد برای تعادل و توازن جهانی لازم است، اما اروپا از هم‌اکنون بایستی در اندیشه مناسبات خود با ایران و این قسمت از جهان باشد.

شاهنشاه که در ضیافت ناهار دیروز اطاق تجارت فرانسه سخن می‌گفتند، طی بیاناتی کوتاه اما جامع فرمودند، امسال میزان رشد ملی ایران به ۵۰ درصد می‌رسد.

پیش از بیانات شاهنشاه رئیس اطاق تجارت فرانسه در استقبال از رهبر ایران گفت: ایران و فرانسه با توجه به منافع متقابل خود باید در صدد تقویت مناسبات دوستانه و همبستگی‌های اقتصادی برآیند.

رئیس اطاق تجارت فرانسه گفت: ایران در حال حاضر برای مردم جهان تنها به خاطر داشتن تاریخ درخشان و پرشکوهی که در به وجود آوردن آثار باارزش معماری و معنویت جهان سهم عمده‌ای داشت، شناخته نمی‌شود بلکه این سرزمین اکنون به صورت یکی از قدرت‌های صنعتی دنیای امروز درآمده که قطب‌های جهان برای آن احترام قائلند.

ایران همه پیشرفت و ترقی خود را مرهون نقش رهبری تاریخی و اقتدار شاهنشاهی است که زندگی خویش را وقف ملت خود ساخته‌اند.

در پاسخ، شاهنشاه چنین فرمودند: سخنان محبت‌آمیز شما نسبت به من و کشورم بر دل من نشست. اینکه متذکر شدید که از طرف ما باید سوخت و پتروشیمی در اختیار شما قرار گیرد و در مقابل ما به تکنیک خیلی پیشرفته در زمینه انرژی هسته‌ای و صنایع الکترونیکی نیاز داریم کاملا درست است.

ما معتقدیم که یک اروپای قوی و متحد برای تعادل و توازن جهان لازم است، ولی از هم اکنون باید به فکر روابط اروپای متحد طی ۳۰ سال آینده با کشور و مناطق ما بود، در ۳۰ سال آینده اروپا برای تغذیه نفت و سوخت در بسیاری از امور به مناطق کشورهای ما بستگی خواهد داشت و این تنها ایران است که می تواند ۵۰ درصد از تمام مصرف گاز موردنیاز صنایع اروپا را به اضافه نفت تامین کند و اروپا می‌تواند برای تغذیه از نظر گاز با لوله به کشور من مربوط شود.

امسال میزان رشد ملی ما به ۵۰ درصد می‌رسد. از این رقم تعجب نکنید، البته ما در معرض فشار تورم هم قرار داریم و آهنگ تورم به ۲۰ درصد نزدیک می شود؛ ولی سعی می‌کنیم آن را کاهش بدهیم. ما باید برای مبارزه با این تورم به یکدیگر کمک کنیم.

ششم تیر ۱۳۸۳؛ خودروهای بالای ۳۰ سال ۱٫۵ میلیون تومان خریده می‌شود

مدیر فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: در قالب طرح ایران خودرو برای جایگزینی خودروهای فرسوده، محصولات ایران خودرو که عمر بالای ۳۰ سال دارند با قیمت ۱٫۵ میلیون تومان توسط ایران‌خودرو از مالک آنها خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در مرحله اول در استان تهران اجرا می شود، گفت: این طرح تمامی محصولات ایران‌خودرو را که عمر بالای ۳۰ سال دارند، شامل می‌شود.

وی توضیح داد: بر این اساس هر خودروی فرسوده با قیمت ۱٫۵ میلیون تومان از مالک آنها خریداری و متقاضیان می توانند با وامی که از طرف ایران‌خودرو به آنها پرداخت می شود و همچنین پرداخت مابقی قیمت‌ خودروهای تبدیلی از محصولات تولیدی ایران‌خودرو به غیر از پیکان و وانت را به صورت لیزینگ خریداری می‌کنند.

عظیمی افزود: از این طرح برای خودروی پژو آردی مبلغ ۴ میلیون تومان و سایر محصولات به غیر از پیکان و وانت مبلغ ۵ میلیون تومان وام پرداخت می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....