تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 16:24
کد خبر : 153754

تعطیلات آتی عید بهار چین و رونق سفری که در پیش است

تعطیلات آتی عید بهار چین و رونق سفری که در پیش است

وقتی ساعت زنگدار «بائو آی‌جن» راس ۷:۵۸ صبح جمعه به صدا در آمد، یعنی کمتر از یک ماه مانده به جشن عید بهار یا همان رویداد سنتی چین برای دورهمی خانوادگی، این پرستار بچه ساکن پکن فورا اپلیکیشن رزرو بلیت را روی گوشی خودش باز کرد. او که اهل «ماچنگ» در استان «هوبی» (مرکز چین)

وقتی ساعت زنگدار «بائو آی‌جن» راس ۷:۵۸ صبح جمعه به صدا در آمد، یعنی کمتر از یک ماه مانده به جشن عید بهار یا همان رویداد سنتی چین برای دورهمی خانوادگی، این پرستار بچه ساکن پکن فورا اپلیکیشن رزرو بلیت را روی گوشی خودش باز کرد.

او که اهل «ماچنگ» در استان «هوبی» (مرکز چین) است آماده می‌شود تا با انجام این سفر فصلی به زادگاهش بازگردد آن هم در بازه‌ای که شاهد بزرگترین مهاجرت مردم روی سیاره زمین خواهیم بود.

خانم بائو امسال با آگاهی از دشوار بودن رزرو بلیت قطار تصمیم گرفت مقصدش را به «نان‌چانگ» به عنوان یک توقفگاه با فاصله‌ای ۳۰۰ کیلومتری تغییر دهد.

وقتی ساعت ۸:۰۰ صبح شد و کانال رزرو بلیت باز شد او فورا روی گزینه آن کلیک کرد. بله! او نفس راحتی کشید. هزینه بلیت برای او ۳۰۶٫۵ یوان (۴۳ دلار) تمام شد و مدت این سفر ریلی بیش از ۱۴ ساعت خواهد بود. اما برای این خانم ۴۸ ساله که سه سال است در پکن کار کرده یعنی «هیچ جا خونه آدم نمیشه».

بلیت‌های قطار مسافرت‌های ریلی عید بهار آتی چین روز جمعه به فروش رسید. این دوره پر رفت و آمد ۴۰ روزه که به آن «چون‌یون» نیز می‌گویند، شاهد صدها میلیون نفر سوار قطارهای پر هیایو و دیگر وسایل نقلیه شلوغ برای رسیدن به زادگاه و دورهمی با اعضای خانواده و دوستان است.

2024011316091691917 اقتصاددان نوشته

رزرو آسان‌تر بلیت

چون‌یون یا تعطیلات عید بهار امسال از ۲۶ ژانویه (۵ بهمن) شروع می‌شود و ۵ مارس (۱۵ اسفند) تمام خواهد شد. «شرکت راه‌آهن ملی چین» اعلام کرد که در فصل پر رفت و آمد امسال شاهد تقاضاهای مسافرت فراوانی در میان گردشگران، کارگران مهاجر و دانشجویان خواهیم بود.

به منظور تقویت توان حمل و نقل طی این بازه، روزانه ۱۲ هزار و ۷۰۰ قطار به کار گرفته خواهد شد تا ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) و پس از آن ۱۲ هزار و ۸۰۰ قطار خدمت‌رسانی خواهند کرد. شبکه راه‌آهن قادر خواهد بود ۱۴٫۴ درصد مسافر بیشتری را پیش از عید بهار و ۱۲٫۶ درصد بیشتر بعد از عید بهار در مقایسه با قبل از پاندمی کرونا در سال ۲۰۱۹ جابه‌جا کند.

ایستگاه‌های قطار در پکن، یکی از بزرگترین شهرهای مهاجرپذیر، تمهیدات مناسبی را برای چون‌یون انجام داده‌اند.

به گفته «جنگ سی‌یایو» از مقامات اداره تبلیغات ایستگاه راه‌آهن جنوبی پکن، دوره پیش فروش بلیت‌های قطار ۱۵ روز است. روز جمعه، بلیت‌های روز نخست مسافرت‌های جشن عید بهار یعنی ۲۶ ژانویه به صورت سراسری به فروش رسید.

برای پاسخ به نیاز درخواست بلیت کارگران مهاجر و دانشجویانی که راهی زادگاه خود هستند، ویژگی‌های جدید اپلیکیشن رزرو بلیت رسمی چین با نام ۱۲۳۰۶ رونمایی شد و دانشجویان و کارگران مهاجر می‌توانند پیش از تاریخ پیش فروش اقدام به رزرو بلیت‌ کنند.  

مسافران خارجی نیز اکنون قادرند تا در وب‌سایت ۱۲۳۰۶ اقدام به خرید آنلاین بلیت کنند و نسخه‌ای جدید از «کارت شناسانی اقامت دائم اتباع خارجی» جمهوری خلق چین هم از اول دسامبر ۲۰۲۳ رونمایی شد. نهاد ریلی چین وب‌سایت و اپلیکیشن ۱۲۳۰۶ را بهینه‌سازی کرده تا دارندگان این کارت‌های شناسایی بتوانند بلیت مورد نیاز خود را به صورت آنلاین ثبت و خریداری کنند.

«یوان شوران» از مقامات اداره تبلیغات ایستگاه راه‌آهن غربی پکن گفت: فروش آنلاین بلیت طی سا‌ل‌های اخیر به امری رایج برای مسافرت‌های پر شور عید بهار تبدیل شده و ۹۵ درصد فروش بلیت‌ها در ایستگاه راه‌آهن غربی پکن به صورت آنلاین انجام می‌شود.

این ایستگاه به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ ریلی کشور چین، سه پنجره اختصاصی فروش بلیت در هر دو سالن بلیت شمال و جنوب راه‌اندازی کرده است.

وب‌سایت ۱۲۳۰۶ هم یک سیستم پشتیبانی حضور را برای خدمت به سالمندان، مسافران خارجی و دیگران که ترجیحشان رزرو آنلاین بلیت نیست، ایجاد کرده است.

بازه پر رفت و آمد تعطیلات عید بهار چالشی کوچک برای بخش هوانوردی چین به حساب نمی‌آید. بر اساس اعلام «سازمان هوانوردی غیرنظامی چین»، طبق برآوردها، ۸۰ میلیون سفر مسافری که رکوردی بالا محسوب می‌شود احتمالا توسط بخش هوانوردی غیرنظامی چین طی چون‌یون امسال صورت بگیرد.

این رقم نشان‌دهنده یک افزایش ۴۴٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و یک رشد ۹٫۸ درصدی در مقایسه با سطح تعطیلات عید بهار سال ۲۰۱۹ است.

«لیانگ نان» از مقامات سازمان هوانوردی غیرنظامی چین گفت خطوط هوایی چین به منظور مدیریت افزایش مسافرت‌های هوایی افزودن بیش از ۲۵۰۰ پرواز در طی این دوره ۴۰ روزه را در نظر گرفته‌اند و تقاضای احتمالی برای سفر به مقاصد پرطرفدار گردشگری در جنوب شرق آسیا، ژاپن، کره جنوبی و دیگر کشورهای همسایه را لحاظ کرده‌اند.

2024011316092818148 اقتصاددان نوشته

زمان سفر فرا رسیده است

با توجه به نزدیک شدن تعطیلات عید بهار، «شو یی‌لین» و خانواده‌اش که ساکن شانگهای هستند، خود را برای سفر به بانکوک پایتخت تایلند آماده می‌کنند و گزینه‌های نزدیک بودن، آب و هوای مطبوع و غذاهای لذیذ آن را در نظر گرفته‌اند.

شو در این باره گفت: ما پیش‌بینی کردیم که نقاط گردشگری داخلی بیش از حد شلوغ خواهند شد و مطمئنم که پدر و مادر و پسرم از جذابیت منحصربفرد تایلند لذت خواهند برد.  

به منظور پاسخگویی به نیاز مسافرت‌های تعطیلات سال نوی قمری چین، آژانس مسافرتی «تور بهار» که در شانگهای مستقر است برنامه‌های متنوعی شامل ۳۰۰ محصول گردشگری را آماده کرده است. مقاصد جذاب گردشگری خارجی شامل تایلند و مالزی هستند.

«جو وی‌هونگ» معاون مدیرکل این آژانس مسافرتی می‌گوید تورهای انگلیس، کرواسی و پرتغال از حالا به فروش رسیده و تمام شده‌اند و این نشان‌دهنده تقاضای بالا برای مسافرت‌های بین‌المللی است.

به گفته جو، گذراندن تعطیلات در کشتی‌های تفریحی نیز در حال تبدیل شدن به گزینه‌ای پرطرفدار برای تعطیلات عید بهار است. اولین سفر نخستین کشتی تفریحی ساخت چین با نام «شهر جادویی آدورا» قرار است نهم فوریه (۲۰ بهمن) انجام شود و علاقه‌مندی فراوانی از جانب گردشگران نشان داده شده است.

«دای بین» رئیس «آکادمی گردشگری چین» پیش‌بینی می‌کند سفرهای داخلی و خارجی چین امسال از ۲۶۴ میلیون بار فراتر رود و درآمد گردشگری ترکیبی ۱۰۷ میلیارد دلاری را ایجاد کند.

به عقیده او، گردشگری داخلی که در سال گذشته میلادی به سرعت بهبود یافته، نوید بخش هم هست. دای پیش‌بینی کرد که مجموع سفرهای داخلی در سال جاری از ۶ میلیارد بار فراتر رود و درآمد گردشگری داخلی احتمالا از ۶ تریلیون یوان عبور کند.

بر اساس پژوهش انجام شده توسط «تونگ‌چنگ»، یک آژانس بزرگ مسافرتی آنلاین، یخ و برف پرطرفدارترین گزینه مسافرت‌های آنلاین است و شهر «هاربین» مرکز استان «هی‌لونگ‌‌جیانگ» (شمال شرقی چین) پرطرفدارترین مقصد تعطیلات عید بهار ۲۰۲۴ خواهد بود.

نظرسنجی انجام شده توسط آکادمی گردشگری چین نشان داد بیش از ۶۶ درصد گردشگران بالقوه تمایل به لذت بردن از سفرهای یخی و برفی در فصل زمستان ۲۰۲۳-۲۰۲۴ دارند و پیش‌بینی می‌شود تعداد افرادی که این زمستان از تورهای یخ و برف استفاده می‌کنند نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد و از ۴۰۰ میلیون نفر عبور کند و درآمد آن به ۵۵۰ میلیارد یوان برسد.

 
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....