تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 19:57
کد خبر : 39329

تعادل بازار روغن تا کمتر از یک ماه

تعادل بازار روغن تا کمتر از یک ماه

قائم مقام وزیر صمت: تا قبل از پایان فروردین ۱۴۰۰ بازار روغن متعادل می شود/ روغن سرخ کردنی به وفور در بازار یافت می‌شود به گزارش اقتصاددان  ، محمد صادق مفتح: چندین نوع روغن خوراکی وجود دارد که تنها در برخی از آن‌ها با مشکل مواجهیم. روغن سرخ کردنی به وفور در بازار وجود دارد

قائم مقام وزیر صمت: تا قبل از پایان فروردین ۱۴۰۰ بازار روغن متعادل می شود/ روغن سرخ کردنی به وفور در بازار یافت می‌شود

به گزارش اقتصاددان  ، محمد صادق مفتح: چندین نوع روغن خوراکی وجود دارد که تنها در برخی از آن‌ها با مشکل مواجهیم. روغن سرخ کردنی به وفور در بازار وجود دارد و کمبود موجود در برخی روغن‌ها نیز به الگوی مصرف خانوار‌ها و بازار برمی گردد که در این باره باید کارخانجات را تشویق، اجبار و یا الزام می‌کردیم که روغن مورد اقبال جامعه را تولید کنند.

با وجود این که توصیه بهداشتی به مصرف روغن سرخ کردنی است، اما یک الگوی مصرفی هم در جامعه وجود دارد که نمی‌توان آن را تغییر داد بنابراین کارخانجات باید به سمت تولید روغنی که درخواست بیشتری دارد حرکت کنند.

در این باره با اتحادیه کارخانجات روغن نباتی جلسه‌ای برگزار کردیم تا از ابتدای سال ۱۴۰۰ متناسب با نیاز جامعه و براساس جدولی که این وزارتخانه ارائه می‌دهد تولید کنند.

تاکنون سعی کردیم که با تذکر و توصیه این کار انجام شود، اما موفق نبود بنابراین تیمی در وزارتخانه تشکیل شد که برنامه تولید هر کارخانه را بسته به وضعیت جغرافیایی و متقاضیان آن ارائه می‌کند و ما نیز براساس همین جدول، مواد اولیه را با آن کارخانجات تسویه می‌کنیم.

بر این اساس از ابتدای سال آینده علاوه بر ارائه جدول تولید به کارخانجات تولید روغن، بر کیفیت تولید این کارخانجات نیز نظارت می‌کنیم، پیش بینی ما این است که تا قبل از پایان فروردین سال آینده بازار روغن به تعادل برسد.

 

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....