تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 19:59
کد خبر : 141243

تزریق پول بانک مرکزی بالا گرفت؟

تزریق پول بانک مرکزی بالا گرفت؟

نرخ بهره بین بانکی پس از سه هفته متوالی رشد، در هفته دوم مهرماه کاهشی شد و به ۲۳٫۷۵ درصد رسید. بانک مرکزی که هر هفته با انتشار گزارشی، نرخ‌های بهره بازار پول را اعلام می‌کند، به‌تازگی آمار و ارقام مربوط به دو مورد از مهم‌ترین نرخ‌های بهره این بازار، یعنی نرخ بهره بین بانکی

نرخ بهره بین بانکی پس از سه هفته متوالی رشد، در هفته دوم مهرماه کاهشی شد و به ۲۳٫۷۵ درصد رسید.

بانک مرکزی که هر هفته با انتشار گزارشی، نرخ‌های بهره بازار پول را اعلام می‌کند، به‌تازگی آمار و ارقام مربوط به دو مورد از مهم‌ترین نرخ‌های بهره این بازار، یعنی نرخ بهره بین بانکی و همچنین نرخ ریپو در پایان دومین هفته مهرماه را منتشر کرد.

داده‌های گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهند که نرخ بهره بین بانکی در هفته جاری به روند صعودی خود پایان داده و نزولی شده است. این در حالی است که بانک مرکزی برخلاف هفته‌های گذشته، همچنان گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی که شامل آمار و ارقام مربوط به فعالیت این بانک در بازار باز و بازار بین بانکی است را منتشر نکرده است.

از سوی دیگر، فعالیت بانک مرکزی در این دو بازار، مهم‌ترین ابزارهای جهت‌دهی به روند نرخ سود بازار بین بانکی به شمار می‌رود و برای بررسی دقیق‌تر علت افت نرخ سود شبانه در هفته جاری، باید منتظر انتشار این گزارش باشیم.

نرخ بهره بین بانکی
تزریق پول بانک مرکزی در بازار بین بانکی و نرخ بهره این بازار

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳٫۷۵ درصد رسید

به گزارش اقتصاددان به نقل ازتجارت نیوز ، بررسی گزارشی که بانک مرکزی منتشر کرده حاکی از آن است که نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۱۲ مهرماه سال ۱۴۰۲ افتی ۰٫۰۵ واحد درصدی را تجربه کرده است. به این ترتیب میانگین موزون نرخ سود بازار بین بانکی در پایان دومین هفته مهرماه به رقم ۲۳٫۷۵درصد کاهش یافته است.

این در حالیست که نرخ بهره بین بانکی از نیمه اردیبهشت ماه و برای سه هفته متوالی، در یک روند صعودی قرار داشت و با این افت، به روند رو به بالای خود پایان داد.

با وجود اینکه همانطور که ذکر شد، همچنان آماری از فعالیت بانک مرکزی در بازارهای بین بانکی و باز منتشر نشده است، می‌توان انتظار داشت که کاهش نرخ بهره بین بانکی در این هفته به واسطه افزایش میزان تزریق پول بانک مرکزی به بانک‌ها از طریق این دو بازار باشد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....