تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 12:07
کد خبر : 16328

تخلف آشکار مسئولین بورس در روزهای اخیر

تخلف آشکار مسئولین بورس در روزهای اخیر

اگر قیمت پایانی یک نماد طی ۵ روز معاملاتی پی در پی، با نوسان ۲۰ درصد مواجه شود، نهاد نظارتی موظف است نماد معاملاتی را به مدت ۶۰ دقیقه متوقف کرده تا اطلاعیه شفاف سازی توسط ناشر منتشر شود. به گزارش اقتصاددان – طبق قانون چنانچه قیمت سهام یک شرکت در ۵ روز کاری بیش

اگر قیمت پایانی یک نماد طی ۵ روز معاملاتی پی در پی، با نوسان ۲۰ درصد مواجه شود، نهاد نظارتی موظف است نماد معاملاتی را به مدت ۶۰ دقیقه متوقف کرده تا اطلاعیه شفاف سازی توسط ناشر منتشر شود.

به گزارش اقتصاددان – طبق قانون چنانچه قیمت سهام یک شرکت در ۵ روز کاری بیش از ۲۰ درصد نوسان کند( مثبت یا منفی)، نماد مذکور متوقف و ناشر باید اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر کند. نماد متوقف شده در روز معاملاتی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود.

همچنین این نوسان فقط شامل حال نوسان به سمت بالا نبوده و نوسان به سمت پایین را نیز شامل می‌شود. چنانچه قیمت سهام شرکت در ۱۵ روز کاری بیش از ۵۰ درصد نوسان چه مثبت و چه منفی داشته باشد، نماد متوقف و ناشر باید کنفرانس اطلاع‌رسانی برگزار کند، آنگاه نماد معاملاتی حداکثر ۲ روز کاری بعد با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی می‌شود.

این در حالیست که طی روزهای اخیر و با ریزش بورس، این مکانیزم اجرایی نشده و شرکت‌هایی که طبق قانون نمادشان باید متوقف می‌شد همچنان در حال معامله هستند. سوالی که در این میان وجود دارد این است که علت تخلف آشکار مسئولین ذیربط بورس و فرابورس در عدم توقف نوسان ۲۰ و ۵۰ درصدی در زمان کاهش قیمت سهم، با توجه به دستورالعمل اجرایی نحوۀ انجام معاملات در بورس و فرابورس، چیست؟ ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....