تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 18:27
کد خبر : 146851

بیش از ۲۵۰۰ پروژه‌ گردشگری در حال ساخت در‌ کشور

بیش از ۲۵۰۰ پروژه‌ گردشگری در حال ساخت در‌ کشور

اقتصاددان : معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه‌ گردشگری در کشور‌ در حال ساخت است. از فارس؛ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: در راستای تسریع در توسعه زیر ساخت‌های صنعت گردشگری بیش از ۲ هز ارو ۵۰۰ پروژه گردشگری

اقتصاددان : معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه‌ گردشگری در کشور‌ در حال ساخت است.

از فارس؛ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: در راستای تسریع در توسعه زیر ساخت‌های صنعت گردشگری بیش از ۲ هز ارو ۵۰۰ پروژه گردشگری در کشور در حال ساخت است.

علی اصغر شالبافان ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از هتل سورنا اظهار داشت: بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ پروژه‌ گردشگری در کشور با اعتباری افزون بر ۳۷۰ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است که از این تعداد ۱۷۸ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومان متعلق به استان فارس است که از مهم‌ترین آن‌ها سه هتل ۵ ستاره و پنج هتل ۴ ستاره که در آینده نزدیک افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه تشویق سرمایه‌گذاری در قانون بودجه برنامه توسعه هفتم به تصویب رسیده است، افزود: در نظر گرفتن کاربری‌های ترکیبی شامل اداری، تجاری، مسکونی در کنار پروژه های گردشگری با به نوبه خود راهکارهای تشویقی برای سرمایه گذارها می باشد.

وی تصریح کرد: استان‌های بوشهر، آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران و خراسان رضوی همانند استان فارس در جذب سرمایه‌گذار خارجی از موقعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی بیان داشت: دولت سیزدهم در مدت ۲ سال گذشته تا کنون ۲۹۱ میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه گردشگری جذب شده است که رشد ۱۰ درصدی داشته که نشان از تمایل ایرانیان خارج از کشور به سرمایه‌گذاری است.

معاون گردشگری کشور بیان داشت: بیش از ۱۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است که از این تعداد ۲۱۰ بسته با هماهنگی استانداری‌ها آماده سرمایه‌گذاری در کشور است.

شالبافان اضافه کرد: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در سال آینده با مسئولیت استان فارس در پذیرش چند میز گردشگری ادبی و عشایری و نیز رونمایی از فعالیت‌های ملی میز عشایر به میزبانی این استان نشان از نقش ممتار فارسی‌ها در عرصه جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

وی بیان داشت: در مدت ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۴۱ درصدی را در جذب سرمایه داشتیم که در سال ۱۴۰۲ به علت اغتشاشات شاهد افول در جذب سرمایه در حوزه گردشگری بوده ایم که با تلاش‌های انجام شده از اسفند ماه سال جاری این معضل در حال بر طرف شدن است.

وی با تاکید بر اینکه روند جذب گردشگر به ویژه از کشور آذربایجان به کشورمان به دلیل مسائل این کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: در سال ۱۳۹۸ بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از آذربایجان وارد کشورمان شدند و برای ایجاد بستر مناسب برای‌جذب گردشگر با اجرای طرح تسهیل سفر گردشگران خارجی با خودرو شخصی که تاکنون از کشور‌های عراق، ترکیه محقق شده که تا ماه آینده امکان ورود گردشگران با خودرو شخصی از ارمنستان به کشورمان میسر می شود.

همچنین یک سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور در ادامه این نشست افزود: هتل سورنا با بهترین متریال و نیز کارهای دست ساز شامل ستون، سقف، گچ بری و نمای داخلی به دست هنرمندان صنعت‌گر شیرازی به سبک دوره قاجاریه ساخته شده است.

محمد رحمانی ضمن انتقاد از نحوه سرمایه‌گذاری در ایران بیان داشت: سرمایه‌گذاران خارجی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران اسلامی را دارند، انتظار حمایت و پشتیبانی بیشتری از سوی مسئولان هستند تا با میل و رغیت در کشور اجدادی خود سرمایه‌گذاری کنند.

مشاور هتل سورنا در ادامه این نشست گفت: هتل سورنا ظرفیت ۱۶۰ نفر را دارد و با امکانات و تجهیزات به روز دنیا شامل رستوران، استخر، جگوزی، وی آی پی با مهماندار ویژه، سالن اجتماعات ساخته شده است.

علی رضا کاظمی ابراز داشت: هتل سورنا قابلیت دسترسی به فرودگاه، دروازه قرآن، مجموعه زندیه را دارد و نیز با ۴۰ سوئیت ۸۵۰ متر زمین، ۶ هزار متر مربع زیر بنا، ۴۵ پرسنل با تجربه دارای مدرک هتل‌داری است و ۴۵ نفر دیگر هم به صورت غیرمستقیم مشغول ارائه خدمات رفاهی به میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....