تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 دی 1402 - 21:48
کد خبر : 154495

بیانیه وزارت خارجه درخصوص حوادث اخیر در مرز پاکستان

بیانیه وزارت خارجه درخصوص حوادث اخیر در مرز پاکستان

  اقتصاددان : وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث اخیر در مرز پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بیاینه‌ای اعلام کرد اقدام غیر متوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به شهروندان غیر ایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم می‌کند. در بیانیه وزارت

  اقتصاددان : وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره حوادث اخیر در مرز پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بیاینه‌ای اعلام کرد اقدام غیر متوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به شهروندان غیر ایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران آمده است: جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد، دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

در حادثه سه شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶، قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان، با مشاهده آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه راسک، اقدام به عملیات پیشگیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آنان در ارتفاعات منطقه و کیلومتر‌ها دورتر از مناطق مسکونی نمود، که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیرو‌های مرزی ایران برای مقابله متناسب با هرگونه تهدید تروریستی قریب الوقوع علیه مردم و شهروندان کشور است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جدا است و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آن‌ها این روابط را به ویژه در زمانی که نسل کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسأله اول جهان اسلام است، تیره نمایند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....