تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مهر 1401 - 19:20
کد خبر : 104763

بورل عذرخواهی کرد

بورل عذرخواهی کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در اظهاراتی اروپا را باغ و باقی دنیا جنگل وحشی توصیف کرده بود مجبور به عذرخواهی شد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به دلیل اظهارات اخیرش در بروکسل و خطاب کردن کشورهای دنیا مانند جنگل وحشی مجبور به عذرخواهی شد. به گزارش دِنشنال نیوز، بورل در اظهارت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در اظهاراتی اروپا را باغ و باقی دنیا جنگل وحشی توصیف کرده بود مجبور به عذرخواهی شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به دلیل اظهارات اخیرش در بروکسل و خطاب کردن کشورهای دنیا مانند جنگل وحشی مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش دِنشنال نیوز، بورل در اظهارت خود گفته بود: «اروپا باغ است و باقی کشورها جنگلی وحشی هستند و جنگل وحشی می‌تواند به باغ حمله کند. اروپا یک باغ است. ما یک باغ ساخته‌ایم. همه چیز کار می‌کند. این بهترین ترکیبی از آزادی سیاسی، رفاه اقتصادی و انسجام اجتماعی است که بشر توانسته است ایجاد کند.»

بورل مدعی شد هدف از این اظهارات متقاعد کردن دیپلمات‌هاست که برای اتحاد و مبارزه با نفوذ خارجی‌ها تلاش کنند، اما منتقدان می‌گویند این اظهارات بورل بیانگر نگرش نژادپرستانه و امپریالیستی اروپاییست.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  «فیلیپ مارلیر» کارشناس سیاست فرانسه و اروپا در دانشگاه کالج لندن، می‌گوید: «این قیاس به طرز وحشتناکی توهین‌آمیز و دارای زیر و بم‌های قوی استعماری و نژادپرستانه است.»

«دیونیس سنوسا» تحلیلگر ریسک سیاسی و محقق مرکز مطالعات اروپای شرقی، هم گفت: «آقای بورل باید به نام اتحادیه اروپا برای اظهارات اخیر خود عذرخواهی کند.»

پیشتر از این نیز بورل اغلب از جلوگیری از برقراری «قانون جنگل» در سطح بین‌المللی با مقاومت در برابر تهاجم روسیه به اوکراین صحبت کرده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....