تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 14:45
کد خبر : 145042

بورس ۲۰ هزار پله صعود کرد

بورس ۲۰ هزار پله صعود کرد

امروز فولاد، شستا و شپنا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲۰ هزار و ۲۶۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۷۲ واحد

امروز فولاد، شستا و شپنا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه هشتم آبان ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۲۰ هزار و ۲۶۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و ۹۸۱ هزار و ۵۷۲ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۱۱ هزار و ۱۱۲ واحد در رقم ۶۷۰ هزار و ۱۱۷ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با رشد ۲۷۹ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۳۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۲ هزار و ۶۱۳ واحد به سطح ۱۱۸ هزار و ۷۹۳ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز فولاد، شستا و شپنا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل جم، مبین و رانفور از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای شگویا، خاور و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای مارون، ارفع و نیان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، خاور و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۳۳ هزار و ۶۵۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۲۵ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان بود که ۹۶۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۸۰۴ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات دوشنبه، ۷۸ نماد صف خرید داشتند و ۵۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۴۱ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۴ درصدی به ۵۰۳ میلیارد تومان رسید.

بورس 20 هزار پله صعود کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....