تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 15:43
کد خبر : 150129

بورس رمق صعود نداشت

بورس رمق صعود نداشت

در حالی که در دقایق ابتدایی شاهد رشد شاخص‌ها بودیم، اما بازار رمقی برای حفظ روند صعودی نداشت. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه بیست و یکم آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۹۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۶۶ واحد

در حالی که در دقایق ابتدایی شاهد رشد شاخص‌ها بودیم، اما بازار رمقی برای حفظ روند صعودی نداشت.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه بیست و یکم آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران هزار و ۲۹۳ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۶۶ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش هزار و ۹۹۴ واحد در رقم ۷۵۲ هزار و ۱۱۹ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس با افت ۷۰ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۲۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۱۹۱ واحد به سطح ۱۳۶ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز حکشتی، شپنا و فارس نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل اخابر، شیران و واتی از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، سمگا و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، کگهر و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شیران بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرومیت، کرمان و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۹ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۵۲ میلیارد تومان بود که ۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۵۶ نماد صف خرید داشتند و ۳۵ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۸۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۲ درصدی به ۳۸۳ میلیارد تومان رسید.

بورس رمق صعود نداشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....