معاملات آخرین روز از هفته در شرایطی پیگیری شد که بازار سهام با افزایش ارتفاع هر سه نماگر اصلی خود، آخر هفته سبزی را برای سهامداران و اهالی خود رقم زد. در هفته‌ای که گذشت، شاخص‌‌‌‌‌‌‌‌‌کل بورس تهران با رشد ۱٫۸۸‌‌‌‌‌‌‌‌‌درصدی همراه شد و در سطح ۲‌میلیون و ۶۰‌هزار‌واحدی، معاملات هفته را به اتمام رساند. شاخص هموزن نیز با صعود ۲٫۰۴‌‌‌‌‌‌‌‌‌درصدی در مقیاس هفتگی مواجه شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ،  افزون بر این، شاخص‌‌‌‌‌‌‌‌‌کل فرابورس نیز هفته را با افزایش ۰٫۷۸‌‌‌‌‌‌‌‌‌درصدی به پایان رساند. گفتنی است که نامه منتشره از سوی سازمان بورس که در راستای تجدید ارزیابی نمادهای بانکی بود، یکی از مهم‌ترین عواملی بود که سبب شد تا در روز گذشته، شاخص‌های سهامی با افزایش همراه شوند. با توجه به اینکه بازار سهام از ناحیه نرخ ارز محرک خاصی در کلیت خود ندارد، تزریق اخبار این‌چنینی که وضعیت بنیادی شرکت‌ها را دستخوش تغییر می‌کند، می‌تواند در بهبود اوضاع و احوال کلی بازار سهام مثمرثمر باشد.

بازار از دریچه آمار

در جریان معاملات روز گذشته بازار سهام، شاخص‌‌‌‌‌‌‌‌‌کل بورس تهران با افزایش ۱٫۴۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌درصدی همراه شد و نهایتا در سطح ۲‌میلیون و ۶۰‌هزار‌واحدی آرام گرفت. گفتنی است که رشد روز گذشته نماگر اصلی بازار سهام، بیشترین رشد این شاخص از ۱۳ آبان ماه بود. شاخص هموزن نیز که نشانی از اثرگذاری یکسان کلیه نمادهای معاملاتی است، رشد ۱٫۲۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌درصدی را تجربه کرد. در جریان معاملات روز گذشته بورس تهران، ۲۸۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌میلیارد‌ تومان پول حقیقی وارد گردونه معاملات سهام شد که از ۵ شهریور سال‌جاری بی‌سابقه بود. همچنین ارزش معاملات خرد بازار سهام که شامل سهام و حق‌‌‌‌‌‌‌‌‌تقدم می‌شود، رقم ۵‌هزار و ۱۹۶‌‌‌‌‌‌‌‌‌میلیارد‌تومان را ثبت کرد که این پارامتر آماری نیز بیشترین مقدار خود را از ۱۴ شهریور سال‌جاری تجربه کرد.