تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 15:37
کد خبر : 122639

بورس در تعادل سبز

بورس در تعادل سبز

امروز از سرعت رشد بازار کاسته شد و بر تعداد نمادهای قرمز بازار افزوده شد، به طوری که می‌توان گفت بازار در وضعیت تعادل سبز قرار داشت. اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۲۱ هزار و ۱۱۷ واحد -معادل ۹۴ صدم درصد- نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد وتا

امروز از سرعت رشد بازار کاسته شد و بر تعداد نمادهای قرمز بازار افزوده شد، به طوری که می‌توان گفت بازار در وضعیت تعادل سبز قرار داشت.

اقتصاددان: در معاملات روز یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۲۱ هزار و ۱۱۷ واحد -معادل ۹۴ صدم درصد- نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد وتا سطح ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۶۴ واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد ۱۱ هزار و ۴۱۷ واحد -معادل ۱٫۵ درصد- در رقم ۷۳۱ هزار و ۱۵۷ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۷۶ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش هزار و ۴۱۹ واحد به سطح ۱۲۸ هزار و ۲۲۰ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای پارسان، وامید، ومعادن، اخابر و شبندر بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل فارس، رمپنا و فملی نمادهایی بودند که مانع رشد بیشتر شاخص بودند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، خاور و صبا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، انتخاب و شپاس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، دی و کرمان بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۶۸ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۶ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان بود که ۶۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۸ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان رسید که دومین رکورد در سال جدید است. بالاترین رقم امسال ۱۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان بود که روز دوشنبه ۲۱ فروردین رقم خورد.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۲۳۰ نماد صف خرید داشتند و ۱۹ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۱ درصدی نسبت به روز قبل به ۲ هزار و ۸۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۹۵۰ درصدی به ۴۲ میلیارد تومان رسید.

بورس در تعادل سبز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....