تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401 - 22:28
کد خبر : 106013

بورس بالا پرید

بورس بالا پرید

امروز مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۰۰ درصدی به ۱۸۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۶۳ درصد کاهش یافت و ۱۲۶ میلیارد تومان بود. اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه نهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۵ هزار و ۳۶۸ واحد رشد کرد و به رقم

امروز مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۰۰ درصدی به ۱۸۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۶۳ درصد کاهش یافت و ۱۲۶ میلیارد تومان بود.

اقتصاددان: در معاملات روز دوشنبه نهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۵ هزار و ۳۶۸ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۴ هزار و ۵۷۴ واحدی در سطح ۳۶۰ هزار و ۸۱۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۸۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۳۳۳ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فارس»، «شستا» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «غکورش»، «غدشت» و «وآذر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «مارون» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بساما»، «توسن» و «فجهان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شبندر و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، وتعاون و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴۲ هزار و ۷۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۳۶ هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱٫۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه ۱۳۸ نماد صف خرید داشتند و ۶۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۰۰ درصدی به ۱۸۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۶۳ درصد کاهش یافت و ۱۲۶ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۲۰ میلیون تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۱۳۷ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) با صف‌ خرید ۱۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از حکشتی، نمادهای دانا (شرکت بیمه دانا) و فارس (شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غکورش تعلق داشت که ارزش آن ۱۳ میلیارد تومان بود. پس از غکورش، نمادهای وآذر، غدشت و غشهد صف فروش داشتند.

 بورس بالا پرید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....