تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 تیر 1402 - 22:29
کد خبر : 130496

بروز اختلال شدید در اینترنت ایران

بروز اختلال شدید در اینترنت ایران

وزارت ارتباطات: سرعت اینترنت رو به بهبود است! وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این روزها مدام تاکید می‌کند که «در سرعت اینترنت عقب‌گرد نداریم» و او به‌خوبی به وظایف خود عمل کرده است. اما تجربیات کاربران، واقعیت دیگری را نشان می‌دهد. از سوی دیگر امروز گزارش‌ها از اختلال شدید در اینترنت ایران حکایت می‌کنند.  اینترنت

وزارت ارتباطات: سرعت اینترنت رو به بهبود است!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این روزها مدام تاکید می‌کند که «در سرعت اینترنت عقب‌گرد نداریم» و او به‌خوبی به وظایف خود عمل کرده است. اما تجربیات کاربران، واقعیت دیگری را نشان می‌دهد. از سوی دیگر امروز گزارش‌ها از اختلال شدید در اینترنت ایران حکایت می‌کنند.

 اینترنت این روزها به معضل جدی در زندگی بسیاری از ایرانیان تبدیل شده است. کاربران در مورد سرعت و کیفیت اینترنت گلایه‌های زیادی دارند. همین امروز گزارش رادار آروان از دیتاسنترهای ایران، حاکی از وجود اختلال بالا به ویژه برای سرویس گوگل است. آنگونه که رسانه‌ها گزارش داده‌اند، با بررسی تاریخچه رادار، مشخص می‌شود که در هفته اخیر سطح بالایی از اختلال در اینترنت کشور وجود داشته. به شکل نسبی نیز سطح انتقاد و اعتراض‌ها نسبت به وضعیت اینترنت در شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر افزایش داشته است.

در این شرایط، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این روزها با رسانه‌های مختلف گفتگو می‌کند و هر بار تاکید دارد که او عملکرد خوبی داشته و شرایط اینترنت کشور نیز رو به بهبود است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز  ،   زارع‌پور، در روزهای گذشته در پاسخ به محدودیت‌های اینترنتی  گفت: «در پیشرفته‌ترین کشورها هم خطوط قرمز برای اینترنت وجود دارد. خطوط قرمز را من تعیین نکرده‌ام و من خود را مسئول این مهم نمی‌دانم. من مسئول توسعه ارتباطات هستم که فکر می‌کنم به خوبی در حال انجام این کار هستم.»

او همچنین، در حاشیه نمایشگاه الکامپ نیز در جمع خبرنگاران مدعی شد: « ما در نمایشگاه سرعت‌های اینترنتی که برای مردم فراهم می‌کنیم، سرعت‌های چندصد مگابایت بر ثانیه است. نسبت به گذشته به هیچ وجه عقب‌گرد نداریم و وضع ما روز به روز بهتر شده است، ولی نسبت به آنچه که باید باشیم، عقب هستیم و شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم تا بهترین‌ها را برای مردم فراهم کنیم.» (ایسنا)

در حالی وزیر ارتباطات از سرعت اینترنت در نمایشگاه الکامپ می‌گوید، که برخی رسانه‌ها از عدم حضور تعدادی از شرکت‌ها در این رویداد به دلیل محدودیت‌های اینترنتی خبر داده بودند. محدودیت‌هایی که هم دسترسی کاربران به سایت‌ها و پلتفرم‌ها را به چالش تبدیل کرده است و هم بسیاری اوقات بر سرعت اینترنت اثر منفی می‌گذرد.

در همین رابطه کارنگ چندی پیش نوشته بود: « محدودیت‌ و اختلال‌های اینترنت که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده و همچنان هم ادامه دارد در کنار آزار و اذیت مردم، کسب‌وکارها را متحمل خسارت و چالش‌های زیادی کرده است. حالا همین محدودیت‌های اینترنتی در کنار مشکلات اقتصادی باعث شده جمع قابل توجهی از شرکت‌های فناوری رغبتی به حضور در نمایشگاه الکامپ نشان ندهند و به اینکه وزیر ارتباطات یکی از افتتاح‌‌کنندگان این نمایشگاه تخصصی باشد انتقاد کنند.»

اما زارع‌پور به این رسانه هم گفته بود که با هرگونه اختلال اینترنتی مخالف است و محدودیت‌ها در اختیار این وزارتخانه نیست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....