تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 11:54
کد خبر : 135006

برای بقای حکومت نباید مردم کشته شوند

برای بقای حکومت نباید مردم کشته شوند

«حادثه کربلا» و «واقعه حَرّه» از بزرگترین جنایت‌های حکومت یزید هستند اقتصاددان :   امام جمعه زاهدان در ادامه گفتند: یزید واقعۀ کربلا را به‌وجود آورد و همچنین حادثۀ حَرّه را ایجاد کرد که به مدینه منوره حمله کرد و به مدت سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه را برای لشکریان خودش حلال

«حادثه کربلا» و «واقعه حَرّه» از بزرگترین جنایت‌های حکومت یزید هستند

اقتصاددان :   امام جمعه زاهدان در ادامه گفتند: یزید واقعۀ کربلا را به‌وجود آورد و همچنین حادثۀ حَرّه را ایجاد کرد که به مدینه منوره حمله کرد و به مدت سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه را برای لشکریان خودش حلال قرار داد. جنایت کربلا و واقعۀ حره دو جنایت بزرگ حکومت یزید هستند که مسلمانان و تاریخ هرگز آنها را نمی‌بخشند. یزید تمام این جنایات را برای بقای حکومت خود مرتکب شد و به‌خاطر بقای حکومت خودش از شهر پیامبر و بقایای صحابه و نوۀ آنحضرت شرم نکرد. مگر حکومت چقدر شیرین است که انسان برای چند روز حکومتِ بیشتر مرتکب این‌همه جنایت بشود؟! برای بقای حکومت نباید مردم کشته شوند. خطاب بنده به تمام حکومت‌های مسلمان و غیرمسلمان دنیا آن است که حکومت، دنیاست و دنیا ارزش ندارد که انسان به‌خاطر آن مخالفان خود را بکشد.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر یزید لیاقت و عقل می‌داشت خودش می‌آمد و پای حضرت حسین را می‌بوسید و می‌گفت من را راهنمایی کنید و یا این مسئولیت را بر عهده بگیرید. اگر این کار را می‌کرد در دنیا و آخرت رضایت مردم و الله را کسب می‌کرد. یزید اهل گفتمان و انتقادپذیر و قابل اصلاح نبود، بلکه مصیبتی برای جهان اسلام بود. یزید مدیری ناتوان بود و شیعه و سنی و همۀ مسلمانان، به‌جز عدۀ بسیار معدودی، اتفاق‌نظر دارند که قیام امام حسین برحق و برای برقراری عدل و قسط بود.

 

حاکم نباید در مقابل مردم تکبر کند ، با وجود مشکلات اقتصادی، در دیگر مسائل بر مردم سخت نگیرید

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه گفتند: ملت ایران یکی از بهترین ملت‌هاست. این ملت در طول چهل‌وچهار سال همکاری داشته است. بیش از ۹۸ درصد از ملت ایران به جمهوری اسلامی رأی «آری» داد و در تمام انتخابات‌ها حضور پیدا کرد.
ایشان ادامه دادند: هشت سال جنگ تحمیلی را ملت اداره کرد. بنده گاهی یاد می‌کنم و دلم می‌سوزد که این شیرزنان بودند که فرزندان‌شان را برای دفاع از تمامیت ارضی کشور تشویق می‌کردند. همین بانوان و شیرمردان و شیرزنان ایران کمک مالی کردند و جوانان‌شان را فرستادند تا از استقلال میهنی و از انقلاب و نظام جانانه دفاع کردند. لذا همۀ ملت بر گردن ما حق دارند.
امام‌جمعه زاهدان تصریح کردند: حاکم، دولت و نظام هر چه دارد از همین ملت دارد. حکومتداری، انتخاب دولت و انتخاب مسئولان با مردم است و تمام مسئولان را، مستقیم یا غیرمستقیم، مردم تعیین می‌کنند. لذا این حق مردم است که به حرف‌شان توجه بشود.
ایشان تاکید کردند: حرف این مردم را بشنوید. در مقابل این مردم تواضع اختیار کنید. الله تعالی خطاب به حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم که پاکترین و بزرگترین انسان است، می‌فرماید: «واخفض جناحک لمن اتبعک من للمؤمنین». حاکم نباید در مقابل مردم تکبر کند. حاکم باید در کنار مردم و روی یک فرش با مردم بنشیند و حرف مردم را گوش کند. باید حرمت و احترام مردم حفظ شود.
مولانا عبدالحمید ادامه دادند: اینکه برخی همه چیز را به دشمن نسبت می‌دهند درست نیست. خدا و خلق خدا می‌داند که همه چیز کار دشمن نیست. درست است که دشمن همواره تلاش خودش را می‌کند اما اینها مشکلاتی هستند که مردم با آنها مواجه‌اند. اقتصاد بیمار در کشور همه چیز را نابود کرده است. کسی نیست که از این وضعیت در رنج نباشد. مشکلات اقتصادی یک یا دو ماه باشد، نه اینکه این مشکلات همچنان ادامه دارد و هیچ راه علاجی هم برای آینده معلوم نمی‌شود.
امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان ساختند: با وجود مشکلاتی که ملت دارد توصیۀ بنده به مسئولان آن است که در مسائل دیگر بر مردم سخت نگیرید، بلکه باید با مردم کنار بیایید. اگر مردم بخواهند یک مسئولی نباشد حق با مردم است. در جاهای دیگر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و استاندار و… استعفا می‌دهند.
ایشان ادامه دادند: ببینید مردم چه می‌خواهند. رضایت پروردگار در رضایت مردم است. ترحم بر مردم مایۀ رحم خداست. اگر مردم نگهداری نشوند و اگر مردم ما را رها کنند همه چیز با مشکل مواجه می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....