تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400 - 19:56
کد خبر : 78661

برات الکترونیک؛ درخدمت تامین اعتباری زنجیره تولید

برات الکترونیک؛ درخدمت تامین اعتباری زنجیره تولید

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: یکی از مشکلات بنگاه‌ها برای توسعه کسب و کار خود و تامین سرمایه در گردش، تامین مالی است. از روش‌های متداول تامین مالی بنگاه‌ها، اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌ها است اما امروزه بانک‌های کشور به دلایل مختلف، قادر به پاسخگویی اکثر نیازهای

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:
یکی از مشکلات بنگاه‌ها برای توسعه کسب و کار خود و تامین سرمایه در گردش، تامین مالی است. از روش‌های متداول تامین مالی بنگاه‌ها، اعطای تسهیلات بانکی به بنگاه‌ها است اما امروزه بانک‌های کشور به دلایل مختلف، قادر به پاسخگویی اکثر نیازهای بنگاه‌ها برای تأمین مالی نیستند.

برات الکترونیکی، ابزاری قانونی جهت توزیع و تأمین اعتباری زنجیره تولید می‌باشد که سبب هدایت کارا تر تسهیلات می‌شود. در تأمین مالی زنجیره‌ای، فرایند تأمین مالی مبتنی بر صورتحساب واقعی و جریان واقعی تولید بین حلقه‌های مختلف زنجیره صورت می‌گیرد و لذا در شیوه جدید، احتمال انحراف منابع از چرخه تولید کاهش می‌یابد. به‌همین جهت ضرورت و نیاز جدی به پول نقد یا منابع بانکی کاهش می‌یابد که نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های مالی بنگاه‌ها دارد.

نتایج این امر، تسریع تجارت، کاهش نقدینگی‌خواهی و کاهش سرعت گردش پول و کاهش اثرات تورمی و درنتیجه؛ رونق تولید و اشتغال می‌باشد.

از دیگر مزایای شیوه‌های تأمین مالی زنجیره‌ای از طریق برات الکترونیک، نقل و انتقال آسان، تسریع و بهبود فرایند تأمین مالی سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، افزایش شفافیت جریان مالی اقتصاد، امنیت، کاهش انحراف منابع و افزایش کارایی تخصیص منابع، کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها و کاهش هزینه تمام‌شده محصول می‌باشد.

لذا می‌توان نتیجه گرفت که در این برهه زمانی و شرایط اقتصادی کشور، اجرای این طرح یک تحول مثبت از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی است و اجرای این طرح، طی چند سال آینده، کمک می کند که آهنگ افزایش تورم کمتر شود و اقتصاد کشور از رکود خارج گردد و گامهای موثری در رونق گرفتن اقتصاد کشور برداشته شود.

م.حاجی زاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....