تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 19:18
کد خبر : 146148

بازدهی بورس هفته سوم آبان‌ماه

بازدهی بورس هفته سوم آبان‌ماه

نگاهی به روند معاملات بازار سرمایه در هفته سوم آبان‌ماه نشان می‌دهد، شاخص‌های بازار سهام پس از چندین هفته سبز شدند و مسیر صعودی را در پیش گرفتند. همچنین باید گفت ارزش معاملات خرد نیز طی این هفته بالا رفت؛ اکنون باید دید که آیا این روند در هفته آینده هم ادامه دارد؟  بررسی معاملات

نگاهی به روند معاملات بازار سرمایه در هفته سوم آبان‌ماه نشان می‌دهد، شاخص‌های بازار سهام پس از چندین هفته سبز شدند و مسیر صعودی را در پیش گرفتند. همچنین باید گفت ارزش معاملات خرد نیز طی این هفته بالا رفت؛ اکنون باید دید که آیا این روند در هفته آینده هم ادامه دارد؟

 بررسی معاملات هفته سوم آبان‌ماه نشان می‌دهد پس از آنکه تنش‌های جنگ حماس و اسرائیل برچیده شد بورس مسیر خوبی را برای خود انتخاب کرد و توانست در پنج روز متوالی صعودی شود. به این ترتیب شاخص کل بورس موفق شد با رشد ۴٫۳۴ درصدی در این هفته بار دیگر کانال دو میلیون واحد را پس بگیرد و از یک میلیون و ۹۷۰ هزار واحد به دو میلیون و ۵۶ هزار واحد برسد.

شاخص هم‌وزن نیز طی پنج روز کاری موفق به ثبت جهش ۵٫۸۶ درصدی شد و خود را از ۶۶۰ هزار و ۲۵ واحد به تراز ۶۹۸ هزار و ۷۶۷ رساند که نشان می‌دهد علاوه بر شاخص‌سازها، وضعیت معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط هم خوب بوده است.

بورس هفته سوم آبان در یک نگاه

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، بازار سرمایه پس از سخنرانی‌ سیدحسن نصرالله در روز جمعه و فروکش تنش‌های جنگ، روز ابتدایی هفته را پرقدرت شروع کرد. به نحوی که شاخص کل ۱٫۴۴ درصد و شاخص هم‌وزن ۱٫۹۳ درصد در این روز رشد کردند.

روز یکشنبه خبر نرخ ۴۸۸۰ تومانی نرخ خوراک گاز در شهریورماه منتشر شد و مشخص کرد داستان قیمت‌ ۷۰۰۰ تومانی خوراک برای همیشه تمام شد. این نیز خبر مثبت دیگری برای بازار تلقی می‌شد و شاخص‌های بورس به حرکت در مدار صعودی خود با رشد ۰٫۸۸ درصدی ادامه دادند.

روند صعودی شاخص‌های بازار سرمایه در دوشنبه نیز متوقف نشد و شاخص کل ۰٫۷ درصد و شاخص هم‌وزن ۰٫۸۷ درصد رشد کردند. همچنین در سه‌شنبه با ورود قدرتمند حقیقی‌ها صعود این دو نماگر قدرتمندتر شد، به طوری که در سه‌شنبه شاخص کل و شاخص‌ هم‌وزن به ترتیب ۱٫۰۷ و ۱٫۶۶ درصد رشد کردند. در روز پایانی هفته نیز سهامداران شاهد صعود هر دو نماگر بورس بودند؛ به طوری که شاخص کل و شاخص هم‌وزن در این روز به ترتیب ۰٫۱۶ درصد و ۰٫۳۷ درصد رشد کردند.

رشد حجم و ارزش معاملات خرد

گفتنی است ارقام حجم و ارزش معاملات خرد در هفته مورد بررسی با تاثیر از روند صعودی شاخص‌ها افزایشی شدند؛ به نحوی که بازار سرمایه طی هفته دوم آبان به طور میانگین، روزانه هفت میلیارد و ۷۸۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل چهار هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان را به ارمغان آورد. گفتنی است ارزش معاملات خرد در این هفته حتی به ۶ هزار و ۹۸ میلیارد تومان نیز رسید که طی هفته‌های گذشته، بی‌سابقه بوده است.

اما نکته‌ای که شاید جلوی ادامه روند صعودی بازار را بگیرد، حمایت نکردن حقیقی‌هاست. اگرچه در هفه دوم آبان‌ماه دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده بود اما این هفته، با وجود مثبت شدن تراز پول حقیقی، برآیند ورود پول این بازیگران بازار تنها ۲۹۲ میلیارد تومان بود. این بدان معناست که بازار سرمایه همچنان باید به دست حقوقی‌ها نگاه کند و این موضوع، روند صعودی را تثبیت نمی‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....