تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 - 1:45
کد خبر : 39376

بازتکرار یک اشتباه در جامعه بختیاری

بازتکرار یک اشتباه در جامعه بختیاری

فرهاد آریایی تبار فعال اجتماعی و رسانه ای طی یادداشت ارسالی به رسانه تحلیلی خبری اقتصاددان، با عنوان “بازتکرار یک اشتباه در جامعه بختیاری” نوشت: این روزها با حضور و شرایط ورود یک بختیاری در قامت استاندار خوزستان، گویی تاریخ بختیاری در سپهر سیاسی ایران در حال بازتکرار است. سال ۵۷ دکتر شاپور بختیار با

فرهاد آریایی تبار فعال اجتماعی و رسانه ای طی یادداشت ارسالی به رسانه تحلیلی خبری اقتصاددان، با عنوان “بازتکرار یک اشتباه در جامعه بختیاری” نوشت:

این روزها با حضور و شرایط ورود یک بختیاری در قامت استاندار خوزستان، گویی تاریخ بختیاری در سپهر سیاسی ایران در حال بازتکرار است.

سال ۵۷ دکتر شاپور بختیار با نگاه بلندمدت و نقش آفرینی در فضای سیاسی کشور، جایگاه نخست وزیری را با اختیارات کامل برعهده گرفت، هرچند تصور نمی کرد عمر دولت ایشان حداکثر ۳۷ روز دوام داشته باشد.

او آمده بود تا با مدیریت خود، تاریخ ایران را دگرگون کند، ولی سیاست زمانه این اجازه را به او نداد!

بی شک انتخاب استاندار خوزستان برای مدت مشخص حداکثر ۶ ماه، بی شباهت به انتخاب نخست وزیری شاپور بختیار نمی باشد، تنها با این تفاوت که شاپور بختیار اختیارات کامل داشت و آقای سلیمانی دشتکی از کمترین اختیارات نیز برخوردار نمی باشد، آن هم در این وانفسا و در بازه زمانی که آفتابِ تشکیلات حسن روحانی بعنوان رییس جمهور در حال غروب کردن است.

باتوجه به اینکه قاسم سلیمانی دشتکی در این مدت کوتاه مشخص، هیچ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را نمی تواند برای عبور از شرایط نامناسب استان، برنامه ریزی و اجرا نماید، پذیرش چنین مسئولیتی در خوزستان پهناور، کار غیرمعمول و نسنجیده ایی به شمار می آید!

انتخاب سلیمانی دشتکی از سوی دولت تدبیر و امید نوعی دهن کجی به مردم بختیاری خوزستان نیز به حساب می آید، چرا که توقعات از افراد قومی بختیاری برای توسعه و پیشرفت بسیار بالاتر خواهد بود و در صورت عملکرد ضعیف قاسم سلیمانی دشتکی، ترس این میرود که عملکردش به نام بختیاری ها نوشته شود و سرافکندگی اش برای ایل و تبار باشد و….

همانگونه که عملکرد قوم محورانه و همشهری گرایانه استاندار پیشین، موجب واگرایی در خوزستان گردید که البته این تفکر استاندار قبلی، یک تفکر دیرینه بود، شاید برخی از صاحب نفوذان بختیاری استان نیز، بخاطر منافع شخصی از این انتصاب استقبال! نمایند و به فکر آینده زندگی دیگر بختیاری ها در خوزستان نباشند.

دو استکان چای داغ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....