تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 13:12
کد خبر : 125778

ایران میزبان همه مردم از هر دین، نژاد و مذهب است

ایران میزبان همه مردم از هر دین، نژاد و مذهب است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایران میزبانی برای همه مردم از هر دین، نژاد، مذهب است و تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان در ایران در طول تاریخ از امتیازات فاخر فرهنگی ایران است. اقتصاددان: علی دارابی که در سفر کاری چین به سرمی‌برد، امروز -چهارشنبه ۶ اردیبهشت

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایران میزبانی برای همه مردم از هر دین، نژاد، مذهب است و تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان در ایران در طول تاریخ از امتیازات فاخر فرهنگی ایران است.

اقتصاددان: علی دارابی که در سفر کاری چین به سرمی‌برد، امروز -چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه- در شهر شیین چین طی نشستی با جمعی از فعالان میراث فرهنگی و گردشگری، رسانه‌های فعال و تشکل‌های مردم نهاد، استادان دانشگاه و ایران‌شناسان و هنرمندان دیدار کرد.

دارابی در این مراسم گفت: ایران و چین روابط و مناسبات قدیمی دارند که راه ابریشم یک نمونه بارز درگذشته تاریخ است. امروزه این مناسبات بسط و گسترش یافته و در عالی‌ترین سطوح قراردارد که فرصت بس مغتنمی برای هر دو کشور است. وقتی از ایران سخن می‌گوییم یعنی قدیمی‌ترین تمدن و دارای قدمت ۷۰۰۰ساله و سابقه یک میلیون سال سکونت بشری دارد.

او ادامه داد: ایران دارای ۳۵هزار اثر ثبت شده تاریخی است و دارای جاذبه‌های فوق العاده سیاحتی، گردشگری، زیارتی است. ایران کشوری باچهارفصل خیره کننده که برای گردشگران مقاصد اصلی در هر جای جهان است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: مردم ایران ملتی نجیب، مهربان، میهمان دوست و بسیار صمیمی و خونگرم هستند. این خصوصیات اخلاقی برای ملت باتمدن ایران برای همه جهانگردان فرصت بی‌نظیری از سفر را فراهم می‌سازد.

وی افزود: ایران میزبانی برای همه مردم از هر دین، نژاد، مذهب است و تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز همه ادیان در ایران در طول تاریخ از امتیازات فاخر فرهنگی ایران است.

شهرشیین درچین از جمله شهرهایی است که مسلمانان زیادی درآن زندگی می‌کنند. برگزاری نمایشگاه موزه‌ای ایران و چین در آینده نیز در همین شهر توسط موزه ملی ایران برگزار خواهدشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....