تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 21:12
کد خبر : 157113

ایران به ماه و مریخ می‌رسد؟

ایران به ماه و مریخ می‌رسد؟

رئیس سازمان فضایی مطرح کرد: در حوزه علوم و اکتشافات فضایی در برنامه ده ساله فضایی برنامه مخصوصی را در نظر گرفته ایم. حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی کشور در پاسخ به اینکه آیا در این سازمان برنامه‌ای برای فرود بر مریخ وجود دارد، بیان کرد: باید مراحل تحقیق و توسعه را گام به گام

رئیس سازمان فضایی مطرح کرد: در حوزه علوم و اکتشافات فضایی در برنامه ده ساله فضایی برنامه مخصوصی را در نظر گرفته ایم. حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی کشور در پاسخ به اینکه آیا در این سازمان برنامه‌ای برای فرود بر مریخ وجود دارد، بیان کرد: باید مراحل تحقیق و توسعه را گام به گام جلو برویم. دادن برنامه‌های فضایی بدون مطالعه و تحقیقات لازم باعث می‌شود شیرازه کار از دست ما خارج شود.

او ادامه داد: ما در اولین گام باید تثبیت لایه لئو را را انجام بدهیم. گام بعدی که در حال برداشته شدن است، رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتر است. با همکاری کشور‌های دیگر موضوع ماه‌گرد و ماه نورد را در حال مطالعات و تحقیق داریم که بعد از رسیدن به مرحله مورد نظر درباره آن اطلاع رسانی می‌کنیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  ،   سالاریه اضافه کرد: نه تنها در حوزه ماه، به طور کلی در حوزه علوم و اکتشافات فضایی در برنامه ده ساله فضایی برنامه مخصوصی را در نظر گرفته ایم.

رئیس سازمان فضایی کشور توضیح داد: هم بحث زیست فضا و حوزه توسعه کپسول‌ها را در دست داریم هم بحث مربوط به استفاده از سایر کرات که مهم ترین‌ آن در حال حاضر برای ما کره ماه است و در حال تحقیقات هستیم. این برنامه‌ مقدمات مفصلی دارد که باید گام به گام پیموده شود.

او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بین المللی در این حوزه برای ما مهم است و در کنار توسعه بومی اتفاق می‌افتد، گفت: هم توسعه بومی و هم حضور در پروژه های بین المللی مهم در حوزه ماه یکی از مسیرهایی است که دنبال می‌کنیم. ما در حال پیگری هستیم و مقدمات خوبی فراهم شده است. هم توسعه کاملا بومی و براساس دانش بومی و هم استفاده از این دانش در ظرفیت پروژه‌های بین المللی هر دو در حال پیگیری است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....