تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 دی 1402 - 18:52
کد خبر : 152699

۱۰۳ شهید تا این لحظه

انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان

انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان

اقتصاددان :  در نتیجه انفجار امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان دست‌کم ۱۰۳ تن جان خود را از دست دادند. بعدازظهر امروز همزمان با برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دو صدای مهیب انفجار در نزدیکی مسجد صاحب‌الزمان در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد. در حالیکه تا ساعتی

اقتصاددان :  در نتیجه انفجار امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان دست‌کم ۱۰۳ تن جان خود را از دست دادند.

بعدازظهر امروز همزمان با برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دو صدای مهیب انفجار در نزدیکی مسجد صاحب‌الزمان در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد.

در حالیکه تا ساعتی پس از شنیده شدن صدای انفجار، دلیل آن مشخص نبود، معاون استانداری کرمان در مصاحبه با رسانه‌ها، این حادثه را “یک حمله تروریستی” خواند.

بر اساس شنیده‌های حاضران در محل، “عامل انتحاری” دلیل این دو انفجار در مبادی ورودی گلزار شهدای کرمان بوده است. برخی گزارش‌‌های غیررسمی نیز انفجار “دو کیف حاوی بمب” را علت حادثه عنوان کرده‌اند.

 آماده‌باش به همه مراکز درمانی و بیمارستانی کرمان

رئیس اورژانس کشور در خصوص امدادرسانی به مصدومان حادثه کرمان گفت: تمام بیمارستان‌های کرمان در حال آماده‌باش هستند و تمامیِ مصدومان به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

به گفته مسئولان، مردم از گلزار شهدای کرمان و اطراف مسجد صاحب‌الزمان به طور ایمن تخلیه شده‌اند و هم‌اکنون آرامش در این مناطق حکمفرماست.

شهادت دست‌کم ۱۰۳ نفر در حادثه تروریستی کرمان

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور نیز درباره جزئیات این حادثه گفت: دقایقی پس از بروز سانحه اول، در زیرگذر گنبد جبلیه و مصدوم شدن ۱۰ نفر از هموطنانمان، حادثه دوم در درگاه قلی‌بیگ رخ داد که در این حادثه نیز ۵۰ نفر بر اثر ازدحام جمعیت مصدوم شدند.

سخنگوی اورژانس کشور تا این لحظه شمار قربانیان حمله تروریستی کرمان را ۱۰۳ شهید و ۱۴۱ مجروح اعلام کرده است که در بین این شهدا پیکر بی‌جان کودکان نیز دیده می شود.

به گفته سخنگوی اورژانس، حال تعدادی از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد. 

طبق اعلام وزیر کشور، بیشتر شهدا و مجروحان مربوط به انفجار دوم بوده است. روابط عمومی هلال احمر هم اعلام کرد در انفجار دوم سه نفر از نیروهای هلال احمر مجروح و یک نفر نیز به شهادت رسیده است.

بر اساس مشاهدات میدانی، گروه‌های امدادی هلال احمر بلافاصله پس از شنیده شدن صدای انفجار در محل حاضر شده و مشغول امدادرسانی هستند و مصدومان عمدتاً به دلیل ازدحام جمعیت و فرار مردم از صدای مهیب، دچار مصدومیت شده‌اند.

طبق گفته مسئولان استانی، مجروحان این حادثه تروریستی به بیمارستان های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی پور انتقال یافته‌اند.

سرهنگ غفوری فرمانده انتظامی استان کرمان از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و از تردد در محدود مسیرهای منتهی به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

گفته می‌شود اسامی شهدای انفجار تروریستی امروز در کرمان به زودی اعلام خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....