تاریخ انتشار : دوشنبه 6 فروردین 1403 - 11:36
کد خبر : 161750

اصلاح دستورالعمل اجرایی

افشای اطلاعات و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس

افشای اطلاعات و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: اصلاح دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، رتبه‌بندی ناشران بعد از حدود ۷ سال، ‌تداوم برگزاری میز صنایع، ‌اصلاح دستورالعمل معاملات با اشخاص وابسته و ‌تدوین دستورالعمل ارزشگذاری اوراق بهادار از جمله اقداماتی است که سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد. ولی‌اله جعفری مدیر نظارت

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: اصلاح دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، رتبه‌بندی ناشران بعد از حدود ۷ سال، ‌تداوم برگزاری میز صنایع، ‌اصلاح دستورالعمل معاملات با اشخاص وابسته و ‌تدوین دستورالعمل ارزشگذاری اوراق بهادار از جمله اقداماتی است که سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار دارد.

ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به اقدامات مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: تهیه نمونه گزارش تفسیری مدیریت، تهیه نمونه گزارش فعالیت هیات مدیره، تدوین دستورالعمل امتیازدهی به ناشران و اصلاح دستورالعمل‌های پذیرش در بورس و فرابورس از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

وی با تاکید بر جزییات تهیه نمونه گزارش تفسیری مدیریت اظهار داشت: سال ۹۶ دستورالعمل‌ افشا مورد اصلاح قرار گرفت و حذف الزام انتشار EPS یکی از مهمترین اصلاحات انجام شده بود و گزارش تفسیری مدیریت در واقع جایگزین آن شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از سنا ، جعفری با بیان این که در سال ۹۶ تدوین راهنمای به‌کارگیری و ضوابط تهیه گزارش تفسیری مدیریت را در دستور کار قرار دادیم، اعلام کرد: در این زمینه یک نمونه راهنما برای ارایه نحوه تهیه گزارش تفسیری مدیریت ارایه کردیم اما ناشران این گزارش را مطابق خواسته ما تهیه نکردند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: امسال نمونه را به صورت کامل به ناشران ارایه دادیم تا حداقل اطلاعات مشخص شده و جداول تعیین شده را تکمیل کنند.

وی در ادامه با تاکید بر جزییات تهیه نمونه گزارش فعالیت هیات مدیره گفت: آخرین نمونه گزارش مربوط به سال ۸۹ می‌شود که به شرکت‌ها ابلاغ شد و در این بازه زمانی اتفاقات زیادی رخ داد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....