تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 - 19:52
کد خبر : 78014

افزایش هر ۱۰ درصد از پهنای باند، یک درصد به تولید ناخالص ملی می‌افزاید

افزایش هر ۱۰ درصد از پهنای باند، یک درصد به تولید ناخالص ملی می‌افزاید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت استفاده از تمام خدمات جاری در دنیای امروز ارتباطات است. در حال حاضر هر ۱۰ درصد افزایش توسعه پهنای باند می‌تواند یک درصد توسعه ناخالص ملی را افزایش دهد. اقتصاددان: عیسی زارع‌پور عصر امروز، ۲۵ بهمن ماه، در مراسم آغاز پروژه توسعه شبکه فیبر نوری(FTTX) که به صورت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت استفاده از تمام خدمات جاری در دنیای امروز ارتباطات است. در حال حاضر هر ۱۰ درصد افزایش توسعه پهنای باند می‌تواند یک درصد توسعه ناخالص ملی را افزایش دهد.

اقتصاددان: عیسی زارع‌پور عصر امروز، ۲۵ بهمن ماه، در مراسم آغاز پروژه توسعه شبکه فیبر نوری(FTTX) که به صورت ویدئوکنفرانس در مرکز تلفن انقلاب مشهد برگزار شد، در خصوص اهمیت توسعه شبکه‌های اینترنتی در کشور اظهار کرد: امروز زندگی بشر با فناوری اطلاعات و ارتباطات گره خورده و تمام عرصه‌های زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. از اقتصاد و فرهنگ گرفته تا آموزش و دیگر عرصه‌ها به ارتباطات و فناوری اطلاعات گره خورده و تصور زندگی بدون آن محال است.

وی افزود: با درک این اهمیت دولت سیزدهم به دنبال ایجاد زیرساخت ارتباطی پرسرعت، پایدار و امن برای تمام هموطنان در سراسر کشور است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: از همین رو در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصمیم بر فراهم کردن زیرساخت‌های حمایتی گرفته شد. همچنین با همراهی اعضای کمیسیون مزبور قرار شد بین سه تا پنج درصد از حق‌السهم دولت برای توسعه پروژه FTTH هزینه شود. همچنین به سراغ ابزارهای حمایتی خارج از وزارتخانه نیز رفته‌ایم و تعاملات جدی با دیگر وزارتخانه‌ها مانند وزارت نیرو برای استفاده از زیرساخت‌های انتقال برق به منظور رساندن فیبر نوری به منازل مردم داشته‌ایم.

زارع پور خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز ۲ اقدام اساسی برای توسعه ارتباطات انجام شده است. اول اینکه بر اساس یکی از بندهای لایحه بودجه پیشنهادی تمام دستگاه‌های اجرایی کشور موظفند هرگونه زیرساخت در اختیار خود را اعم از کانال، تیر برق، دکل انتقال و… را در صورت نیاز برای توسعه شبکه فیبر نوری کشور با تعرفه تعیین شده توسط کمیسیون در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.

وی ادامه داد: همچنین برخی تسهیلات را نیز برای بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم که می‌توان از آن برای ایجاد تقاضا در این بخش جهت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گام اول شبکه ملی اطلاعات ایجاد یک شبکه‌ای پرسرعت و باکیفیت در سراسر کشور است که اگر این امر محقق شود، می‌توان گام دوم را نیز برداشت. در صورت تحقق این شبکه کیفیت ارائه خدمات اطلاعاتی مورد نیاز مردم نیز ارتقا پیدا خواهد کرد. بنابراین با ایجاد شبکه پرسرعت و خدمات با کیفیت ما به دنبال این هستیم که طعم شیرین فناوری را در حکمرانی جامعه به مردم بچشانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....