تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 - 20:19
کد خبر : 56801

افزایش قیمت نفت از پایین ترین سطح سه هفته

افزایش قیمت نفت از پایین ترین سطح سه هفته

از آنجا که افزایش تقاضای نفت در اروپا و ایالات متحده توانست تا حدودی نگرانی‌های ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را جبران کند، قیمت نفت روز سه‌شنبه شاهد رشد بود. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز سه‌شنبه بیش از ۱درصد افزایش یافت و بخشی از ضررهای خود را که به پایین‌ترین

از آنجا که افزایش تقاضای نفت در اروپا و ایالات متحده توانست تا حدودی نگرانی‌های ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا را جبران کند، قیمت نفت روز سه‌شنبه شاهد رشد بود.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت روز سه‌شنبه بیش از ۱درصد افزایش یافت و بخشی از ضررهای خود را که به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر رسیده بود، جبران کرد. این امر ناشی از بیشتر بودن تاثیر افزایش تقاضا در اروپا و ایالات متحده در برابر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای آسیایی بود.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از سقوط ۲٫۳درصدی در روز دوشنبه، ۱٫۲۰دلار معادل ۱٫۷درصد افزایش یافت و به ۷۰دلار و ۲۴سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال تجربه سقوط ۲٫۶درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با ۱٫۴۷دلار معادل ۲٫۲درصد رشد، به قیمت ۶۷دلار و ۹۵سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

نورتبرت روکر، تحلیلگر بانک سوییس اذعان داشت: “از آنجا که تقاضای نفت در غرب جهان به سطح پیش از آغاز بیماری همه‌گیر یا بالاتر از آن رسیده و عرضه جهانی در حال کاهش است، این تلاطم باید موقتی باشد.”

نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که موجودی نفت خام، بنزین و سایر فرآورده‌های ایالات متحده در هفته گذشته احتمالا کاهش یافته و همچنین پیش‌بینی می‌شود ذخایر بنزین برای چهارمین دوره متوالی افت را تجربه کرده باشد.

بر اساس برآوردهای متوسط شش تحلیلگر، انتظار می‌رود موجودی نفت خام در هفته منتهی به ۶آگوست حدود ۱٫۱میلیون بشکه کاهش یافته باشد.

تحلیلگران اظهار کردند که مجلس سنا در ایالات متحده در خصوص لایحه زیرساختی ۱تریلیون دلاری در اواخر روز سه‌شنبه رای می‌دهد که در صورت تصویب، باعث رشد اقتصاد و تقاضا برای فرآورده‌های نفتی خواهد شد.

برنامه‌های موفقیت‌آمیز واکسیناسیون در غرب و داده‌های اقتصادی امیدوارکننده، در تضاد شدید با افزایش موارد ابتلا در شرق است.

در استرالیا، پلیس برای اعمال محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹ به خیابان‌ها آمده و در برخی از شهرهای چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، از آنجا که مقامات سعی می‌کنند موج جدید ویروس را مهار کنند، انجام آزمایش‌های گسترده را افزایش داده‌اند.

لاکمن اوتونوگا، تحلیلگر FXTM گفت: “تحولات منفی ناشی از کووید-۱۹، قطعا سرمایه‌گذاران را در معرض ریسک قرار داده و در پیش گرفتن احتیاط احتمالا در روزهای آتی باقی خواهد ماند.”

به گفته تحلیلگران، داده‌های اقتصادی در هفته جاری، به ویژه شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر می‌شود، راهنمایی بیشتری را در خصوص میزان شدت تاثیر این ویروس بر مصرف جهانی و منطقه‌ای نفت ارائه می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....