تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 15:34
کد خبر : 122774

افت تقاضا و کاهش معاملات در بورس تهران

افت تقاضا و کاهش معاملات در بورس تهران

امروز تقاضا نسبت به روز گذشته کاهش یافت و ارزش معاملات خرد سهام افت ۴ درصدی داشت. با این حال، شاخص‌های بازار سهام به رشد ادامه دادند. اقتصاددان:  در معاملات روز دوشنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۴ هزار و ۲۱۹ واحد -معادل ۶۲ صدم درصد- نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد وتا

امروز تقاضا نسبت به روز گذشته کاهش یافت و ارزش معاملات خرد سهام افت ۴ درصدی داشت. با این حال، شاخص‌های بازار سهام به رشد ادامه دادند.

اقتصاددان:  در معاملات روز دوشنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۲، شاخص بورس تهران ۱۴ هزار و ۲۱۹ واحد -معادل ۶۲ صدم درصد- نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد وتا سطح ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۸۶ واحد بالا آمد.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد ۹ هزار و ۵۰۲ واحد -معادل ۱٫۳ درصد- در رقم ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۶۵ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۹۵۲ واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش ۲ هزار و ۵۰۸ واحد به سطح ۱۳۰ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای وغدیر، شبندر، وبملت، حکشتی و وامید بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل فارس، فملی و تاپیکو نمادهایی بودند که مانع رشد بیشتر شاخص بودند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، شرانل و غصینو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای مارون، وسپهر و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و پی‌پاد و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، خاور و دی بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۴۰ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۱۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان بود که ۹۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان رسید.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، ۲۵۰ نماد صف خرید داشتند و ۱۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۹ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۵۲ درصدی به ۲۰ میلیارد تومان رسید.

افت تقاضا و کاهش معاملات در بورس تهران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....