تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 23:13
کد خبر : 154147

استوری تسلیت کتایون ریاحی برای درگذشت همسر اولش

استوری تسلیت کتایون ریاحی برای درگذشت همسر اولش

اقتصاددان :   یکشنبه ۲۴ دی ماه، امیرفرشید رحیمیان موسیقی‌دان برجسته ایرانی در ۶۴ سالگی درگذشت. رحیمیان، همسر سابق کتایون ریاحی و پدر تنها فرزند این بازیگر بود. ریاحی با انتشار یک استوری درگذشت همسر اولش را تسلیت گفت. بیوگرافی امیرفرشید رحیمیان امیرفرشید رحیمیان، متولد ۲۷ آذر سال ۱۳۳۸ در تهران، در سال ۱۳۴۹ همزمان با

اقتصاددان :   یکشنبه ۲۴ دی ماه، امیرفرشید رحیمیان موسیقی‌دان برجسته ایرانی در ۶۴ سالگی درگذشت. رحیمیان، همسر سابق کتایون ریاحی و پدر تنها فرزند این بازیگر بود. ریاحی با انتشار یک استوری درگذشت همسر اولش را تسلیت گفت.

بیوگرافی امیرفرشید رحیمیان

امیرفرشید رحیمیان، متولد ۲۷ آذر سال ۱۳۳۸ در تهران، در سال ۱۳۴۹ همزمان با کلاس پنجم ابتدایی، وارد هنرستان عالی موسیقی شد. او در سن ۱۲ سالگی موفق به اجرای کنسرتی در تالار هنرستان موسیقی شد و مورد تشویق و تحسین فراوانی از سوی استادان و علی رهبری، رئیس وقت هنرستان، قرار گرفت. وی که ۱۳ سال داشت، به موسیقی عالی سمفونیک هنرستان به رهبری علی رهبری، راه یافت. فرشید رحیمیان فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۵۳ در سنین ۱۵‌سالگی و با نوازندگی در ارکستر ژونس‌موزیکال آغاز کرد.

کتایون ریاحی


زنده‌یاد فرشید رحیمیان در سال ۱۳۵۵ به کنسرواتوار وین راه یافت. او همزمان با تحصیل، در کلاس‌آهنگسازی و رهبری ارکستر توماس کریستین داوید شرکت کرد.

وی پس از پایان تحصیلات در سال ۱۳۶۰ به ایران بازگشت و با کتابون ریاحی، بازیگر سینما، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک پسر به نام پوریا بود.

او پس از بازگشت به ایران، به عضویت ارکستر سمفونیک تهران درآمد. وی همچنین از سال ۱۳۶۲ با همکاری خود را با شرکت صدا و سیما آغاز کرد و همزمان با عنوان آهنگساز، با گروه کودک و نوجوان نیز همکاری داشت.

کتایون ریاحی

این هنرمند تازه درگذشته در سال ۱۳۶۴ برای آهنگسازی فیلم «از خرمشهر تا ابدیت» جایزه موسیقی متن جشنواره جوان را به دست آورد. او همچنین در سال ۱۳۶۹، ارکستر فرهنگسرای بهمن را راه‌اندازی کرد و پس از آن اولین موسیقی پاپ از انفلاب ۱۳۵۷ را با ۱۲ نوازنده و با خوانندگی مهرداد کاظمی، تشکیل داد.

نوازندگی در بسیاری از آثار موسیقی ایران، آهنگسازی قطعات متعدد برای صدا و سیما و فیلم‌ها و سریال‌ها، رهبری ارکستر، آموزش موسیقی و ترجمه کتاب دو جلدی «اطلس موسیقی» از دیگر فعالیت‌های امیرفرشید رحیمیان در این سال‌ها بوده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....