تاریخ انتشار : جمعه 9 تیر 1402 - 22:37
کد خبر : 130570

ادامه اتهام زنی اروپا درباره پهپادهای ایران

ادامه اتهام زنی اروپا درباره پهپادهای ایران

سران اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک ادعای بی‌اساس ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کردند. اقتصاددان :   سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست دو روزه بروکسل بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن مجددا ادعای بی‌اساس مشارکت نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرده

سران اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک ادعای بی‌اساس ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کردند.

اقتصاددان :   سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نشست دو روزه بروکسل بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن مجددا ادعای بی‌اساس مشارکت نظامی ایران و روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرده و خواستار توقف همکاری‌های پهپادی شدند.

به گزارش وبگاه اتحادیه اروپا، در این بیانیه ادعا شده است که شورای اروپا ادامه حمایت نظامی از جنگ روسیه توسط ایران و بلاروس را محکوم می کند. بلاروس باید به نیروهای مسلح روسیه اجازه استفاده از خاک خود از جمله برای استقرار سلاح های هسته ای تاکتیکی را متوقف کند. ایران نیز باید ارائه پهپاد به روسیه را متوقف کند.

سران کشورهای اتحادیه اروپا در اجلاس دو روزه شورای اروپا توافق کردند که ” اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آماده مشارکت در تعهدات امنیتی آینده اوکراین هستند که به اوکراین کمک می کند در درازمدت از خود دفاع کند و در برابر تلاش های بی ثبات کننده مقاومت کند.”

این نشست دو هفته قبل از برگزاری نشست سران ۳۱ عضو ناتو در پایتخت لیتوانی برای بحث در مورد تضمین‌های امنیتی اوکراین، عضویت اوکراین و همچنین تغییر مداوم ائتلاف نظامی صورت می‌گیرد.

دیروز، خبرگزاری رویترز به نقل از چهار مقام آگاه اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کرد دیپلمات‌های اروپایی به طرف ایرانی خبر داده اند اتحادیه اروپا تحریم‌های مربوط به موشک‌های بالستیک که بر اساس مفاد توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ قرار است در ماه اکتبر منقضی شود حفظ می کند، اقدامی که می‌تواند با واکنش تلافی جویانه تهران همراه شود.

مقامات اروپایی با مطرح کردن ۳ ادعا از حفظ تحریم موشک‌های بالستیک ایران خبر دادند: نخست استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین، دوم احتمال انتقال موشک‌های بالستیک ساخت ایران به روسیه برای استفاده در جنگ و سوم محروم ساختن ایران از منافع برجام به دلیل عدم پایبندی کامل تهران به این توافق.

این در حالی است که مقامات کشورمان در قبال این ادعاهای بی اساس بارها اعلام کرده اند که ایران تعداد محدودی پهپاد را پیش از جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....