تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مهر 1401 - 11:50
کد خبر : 102626

اتحادیه اروپا به اعتراضات در ایران پاسخ می‌دهد

اتحادیه اروپا به اعتراضات در ایران پاسخ می‌دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد این اتحادیه به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به رویداد‌های داخلی ایران است.   «جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اروپا با دخالت در امور داخلی کشورمان مدعی شد: «اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای واکنش به رویداد‌های ایران است، جایی که مرگ دختری که

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد این اتحادیه به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به رویداد‌های داخلی ایران است.

 

«جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اروپا با دخالت در امور داخلی کشورمان مدعی شد: «اتحادیه اروپا در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای واکنش به رویداد‌های ایران است، جایی که مرگ دختری که توسط پلیس بازداشت شد منجر به اعتراضات گسترده و درگیری با افسران اجرای قانون شد.»

به گزارش ریانووستی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای کتبی مدعی شد: «در آستانه برجام، اتحادیه اروپا به بررسی همه گزینه‌های در اختیار خود برای پاسخ به مرگ مهسا امینی و همچنین نحوه واکنش نیرو‌های امنیتی ایران به اعتراضات پس از آن ادامه خواهد داد.»

بدون اشاره به سرکوب تظاهرات مردمی در فرانسه، انگلیس، آلمان و … در ادامه ادعاهای این مقام اروپایی و دخالت در امور داخلی ایران، بنا به ادعای بورل، اتحادیه اروپا بر این باور است که استفاده نامتناسب از زور توسط نیرو‌های امنیتی باعث تلفات در میان تظاهرکنندگان شده است.

پیش از این، «پیتر استانو» نماینده رسمی سرویس خارجی اروپا گفته بود که کمیسیون اروپا هنوز نمی‌داند که آیا تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال خواهد شد یا خیر. وی در عین حال یادآور شد که تا به امروز محدودیت‌های اتحادیه اروپا علیه ۹۰ فرد و سازمان در ایران به منظور سرکوب داخلی اعمال شده است.

مهسا امینی روز ۲۲ شهریور در تهران توسط پلیس امنیت اخلاقی بازداشت و برای گفت‌وگوی توضیحی به یکی از مراکز پلیس منتقل شد. مهسا امینی در این مرکز دچار سکته قلبی و پس از آن بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. ۳ روز بعد در ۲۵ شهریورماه، او درگذشت.

طی روز‌های اخیر برخی عناصر معاند و ضد انقلاب به بهانه درگذشت مهسا امینی در برخی شهر‌های کشور اقدام به آشوب و اغتشاش کرده و ضمن سردادن شعار‌های ساختارشکنانه، به اموال عمومی و مردم آسیب وارد کردند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....