تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399 - 20:24
کد خبر : 33989

آیا «بهار روسی» در زمستان مسکو فرا رسیده؟

آیا «بهار روسی» در زمستان مسکو فرا رسیده؟

  احتمالِ اینکه اعتراضات مردمیِ علیه پوتین بتواند راه بجایی ببرد، خیلی زیاد نیست. امّا تا همین‌جا هم تکان شدیدی بر ساختار غیردمکراتیک آن‌کشور وارد ساخته. هزاران معترض در شهرهای بزرگ و کوچکِ روسیه، در سرمای شدید، و بعضاً تا منفیِ پنجاه، علیرغم تهدیدات حکومت، به خیابان‌ها آمده‌اند. معترضینی که بسیاری از آن‌ها را جوانان

 

احتمالِ اینکه اعتراضات مردمیِ علیه پوتین بتواند راه بجایی ببرد، خیلی زیاد نیست. امّا تا همین‌جا هم تکان شدیدی بر ساختار غیردمکراتیک آن‌کشور وارد ساخته. هزاران معترض در شهرهای بزرگ و کوچکِ روسیه، در سرمای شدید، و بعضاً تا منفیِ پنجاه، علیرغم تهدیدات حکومت، به خیابان‌ها آمده‌اند. معترضینی که بسیاری از آن‌ها را جوانان سرخورده از دو دهه حاکمیت پلیسی – امنیتیِ پوتین تشکیل می‌دهند. نیروهای امنیتی، روز یکشنبه، پنج‌هزار تن را بازداشت کردند امّا معترضین باز در خیابان‌ها ظاهر شدند.

اگر یک‌هزارمِ آن رویدادها در یک کشور غربی اتفاق افتاده بود، بیست‌وسی و سایر رسانه‌های حکومتی، چه کارناوالی که براه نمی‌انداختند. مراسم بزرگداشت پایان دمکراسی و دروغ‌بودنِ حقوق‌بشر را شبانه‌روز در بوق و کرنا می‌دمیدند. امّا حیف و صدحیف؛ که بزرگ‌دیکتاتور روسیه، خودی هست.

توئیتر صادق زیباکلام

30 اقتصاددان نوشته

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....