تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 19:55
کد خبر : 95418

آمریکا از حمایت نظامی اوکراین عقب می‌کشد؟

آمریکا از حمایت نظامی اوکراین عقب می‌کشد؟

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم به اوکراین سلاح دور برد نمی‌دهیم، روسیه نیز اکنون در دستیابی به اهدافش در اوکراین با “مشکل قابل توجهی” مواجه است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن عصر جمعه به وقت محلی در اجلاس امنیتی آسپن افزود: آمریکا نمی‌خواهد به اوکراین سلاح دور

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم به اوکراین سلاح دور برد نمی‌دهیم، روسیه نیز اکنون در دستیابی به اهدافش در اوکراین با “مشکل قابل توجهی” مواجه است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن عصر جمعه به وقت محلی در اجلاس امنیتی آسپن افزود: آمریکا نمی‌خواهد به اوکراین سلاح دور برد از جمله موشک‌های دوربرد بدهد تا از جنگ جهانی سوم جلوگیری کند.

وی با تکرار موضع جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که بایدن می‌خواهد اوکراین قوی‌ترین موضع ممکن را در میز مذاکره داشته باشد.

سالیوان همچنین ادعا کرد که به دلیل ارتش اوکراین، حمایت بین‌المللی و محموله‌های سلاح، روسیه اکنون در دستیابی به اهدافش در اوکراین با “مشکل قابل توجهی” مواجه است.

این مقام کاخ سفید ادامه داد که به اعتقاد وی یک حمایت دو حزبی در کنگره در خصوص افزایش حمایت‌ها از اوکراین وجود دارد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد که امنیت ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین مسئله است که ما را نگران می‌کند.

وی اضافه کرد: او رهبر جنگی است که در حال مقابله با دشمنی بی‌رحم و متجاوز است.

خروج آمریکا از افغانستان درست بود؟

مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص خروج کشورش از افغانستان نیز گفت که بایدن همچنان معتقد است تصمیم درستی در خروج از افغانستان گرفته است.

وی ادامه داد: این نظریه که ما می‌توانیم به صورت نامحدود در افغانستان حضور داشته باشیم بر خلاف واقعیت است. من معتقدم که تصمیم اساسی رئیس‌جمهوری این بود که حضور آمریکا در افغانستان باید پایان یابد. عواقب انسانی وجود دارد که ما باید غیر از اتکا به استقرار تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی به آنها رسیدگی کنیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا ، سالیوان همچنین از سفر بایدن به خاورمیانه و دیدار او با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دفاع کرد و گفت: بخشی از دلیلی که چنین سفری انجام می‌شود این است که هیچ جایگزینی برای دیپلماسی مستقیم و رو در رو برای پرداختن به منافع آمریکا وجود ندارد.

وی با این حال حاضر نشد از ولیعهد عربستان یک ارزیابی بدهد و گفت که هنگامی که مشغول انجام شغل خود است نمی‌تواند در مورد رهبران جهان ارزیابی ارائه کند.

کمک نظامی جدید ۲۷۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

اظهارات سالیوان درباره ارسال سلاح به اوکراین در حالی است که جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ۲۷۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد داد.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که این کمک‌ها شامل سامانه‌های راکتی جدید می‌شود.

وی تصریح کرد که اوکراین ۵۸۰ پهپاد از پنتاگون موسوم به فونیکس گوست از آمریکا دریافت خواهد کرد.

این مقام کاخ سفید ادامه داد که بسته کمک‌های جدید شامل ۴ سامانه راکتی هیمارس و ۵۸۰ پهپاد فونیکس خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ اوکراین در پنجمین ماه خود به سر می‌برد و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....